Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات تعطیلی مشاغل و نحوه فعالیت ادارات در شهرهای نارنجی و قرمز اعلام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ به دلیل انجام سفرهای نوروزی، صف‌های طولانی کالاها و مواد خوراکی نظیر مرغ و تجمعات و دورهمی‌ها در تعطلان نوروز که نتیجه تصمیمات بدون پشتوانه علمی ستاد مقابله با کرونا و بی‌توجهی مردم به هشدارها بوده است، تعداد شهرهای قرمز به طرز ناگهانی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه رنگ‌بندی استان‌های کشور در تصویر زیر آمده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر 257 شهر در وضعیت قرمز، 129 شهر در وضعیت نارنجی، 51 شهر در وضعیت زرد و تنها 11 شهر در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا، مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه است.

جریمه ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز، یک میلیون تومان و به شهرهای نارنجی، 500 هزار تومان است.

تردد خودروهای شخصی از ساعت 22 شب تا 3 بامداد در تمام شهرهای کشور ممنوع و مشمول جریمه 200 هزار تومانی است.

ستاد مقابله با کرونا از امروز تا 10 روز آینده، محدودیت‌هایی را در برخی مشاغل اعمال کرده است.

بر این اساس، در شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، از زمان اعلام وضعیت قرمز، به مدت 10 روز، مشاغل گروه 2، 3 و 4 تعطیل خواهند بود و تنها مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت خواهند بود. در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل خواهند بود. در شهرهای با وضعیت زرد، تنها فعالیت مشاغل سطح 4 ممنوع است.

فهرست مشاغل گروه یک در تصویر زیر آمده است.

فهرست مشاغل گروه دو مطابق تصویر زیر است.

در تصویر زیر، فهرست گروه‌های شغلی 3 و 4 آمده است.

در شهرهای قرمز حضور کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری با تشخیص بالاترین مقام، 50 درصد کاهش می‌یابد؛ حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز به میزان دو سوم کاهش می‌یابد.

در شهرهای قرمز و نارنجی مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مؤسسات آموزش عالی کاملاً تعطیل هستند.

برگزاری نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعت یومیه و مراسم آیینی و مذهبی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

در شهرهای نارنجی، حضور کارکنان دستکاه‌ها و ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری به یک سوم کاهش می‌یابد؛ همچنین نیمی از کارکنان سایر دستگاه‌ها می‌توانند در ادارات حضور یابند.

آیا تست منفی کرونا به معنی عدم ابتلا به بیماری است؟/ بهترین زمان برای انجام تست کرونانمکی: افزایش بیماران کرونایی به دلیل سفرهای نوروزی و "صف‌های مرغ" است!درخواست برخورد قضایی با رئیس‌جمهور به‌دلیل عملکرد ناصواب منجر به موج سهمگین کروناآغاز تعطیلی 10 روزه برخی مشاغل بر اساس رنگ‌بندی شهرها

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا شهرهای نارنجی قرمز و نارنجی شهر در وضعیت شهرهای قرمز مشاغل گروه وضعیت قرمز تصویر زیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رأی داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

این تصمیم در حالی اتحاذ شده است که رژیم صهیونیستی از بیم پوشش رسانه‌ای و برملا شدن جنایات اشغالگران، مدت‌ها خبرنگاران و رسانه‌های خبری را هدف قرار داده بود.

وزارت خارجه نروژ به عنوان نخستین کشور به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آنا، پارلمان رژیم صهونیستی (کِنست) بهمن پارسال با هدف تصویب لایحه ممنوعیت موقت فعالیت رسانه‌های خارجی که وزارت جنگ تل‌آویو آنها را برای امنیت داخلی مخرب می‌داند، رأی‌گیری کرد و کنست به آن رأی داده بود. این در حالی بود که فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در آن برهه به رأی‌گیری «کِنسِت» درباره قانون الجزیره واکنش نشان داد و اسراییل را به «استفاده از امنیت داخلی به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن فعالیت مهم رسانه‌هایی که روایت آنها از جنگ را قبول ندارد» و همچنین تلاش برای سانسور پوشش آنچه در غزه می‌گذرد، متهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان