Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:07:50 GMT

مراسمات ماه مبارک رمضان آنلاین برگزار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۲۰۸

مراسمات ماه مبارک رمضان آنلاین برگزار می‌شود؟

رنگ‌بندی دوباره شهرها این پرسش را مطرح می‌کند که آیا چنین وضعیتی در ماه مبارک رمضان، جلسات مذهبی را به سمت برگزاری آنلاین مجاب می‌کند؟ - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پس از روزهای سختی که در سال 1399 بر همگان گذشت، انتظار می‌رفت سال 1400، شرایط بهتری برای آحاد مردم فراهم شود، اما تغییر وضعیت شهرها به سطح قرمز با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا انتظارها را بر هم زد و حالا همان جریان سال قبل در حال تکرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سال قبل از یک جهت متمایز بود که آن هم به خاطر اتفاق تازه، بسیاری از محافل را به سمت فضای آنلاین کشاند اما این تجربه هم هرچه جلوتر رفت با ساز و کارهای بیشتری پیگیری شد تا جایی که به یک طرح ملی در ماه محرم سال گذشته تبدیل شد.

تجربه برگزاری هیئت‌های آنلاین در سال گذشته گرچه نشان داد که می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد اما رعایت حداکثری اهالی هیئت و نمازگزاران مساجد و مراجعه‌کنندگان به اعتاب مقدسه و اماکن مذهبی تاحدود زیادی توانست انتظارات کارشناسان حوزه بهداشت را برآورده کند تا جایی که هم مقام معظم رهبری و هم وزیر بهداشت از اقدامات جامعه مذهبی کشور برای رعایت مسائل بهداشتی و تبعیت از ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا تقدیر و تشکر کردند. 

اما سخنان اخیر رئیس جمهور کشورمان درباره ممنوعیت برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان در شهرهای قرمز و نارنجی  با واکنش‌های زیادی از سوی کارشناسان و چهره‌های مذهبی همراه بود تا جایی که برخی از دست‌اندرکاران نهادهای فرهنگی به این فکر افتادند، مدیران تصمیم‌گیر در ستاد ملی کرونا را مجاب کنند که شیوه‌نامه‌های اجرایی مراسمات مذهبی در ماه مبارک رمضان را ابلاغ کنند و تصمیم خود درباره مراسمات ماه رمضان را تغییر دهند؛ در غیر این صورت، پیش‌بینی می‌شود که با ادامه‌دار بودن تعطیلی‌ها و نامشخص بودن وضعیت کشور، استفاده از پلتفرم‌های مجازی دوباره جایگزین مراسمات حضوری شود.

خطبه‌ای از پیامبر (ص) درباره مراقبت‌های ورود به ماه رمضانآیت‌الله علم‌الهدی: مومنان در ماه رمضان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند / بهانه به دست دشمنان اسلام ندهید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا هیئت ماه مبارک رمضان ویروس کرونا هیئت ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است

وزیر گردشگری در واکنش به برخی آمارها از میزان سفرها در نوروز گفت: برخی از دستگاه آمارهایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمارها نشان دهنده افزایش گردشگری است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کاهش 12 درصدی آمار مسافرت‌ها در شروع تعطیلات و ماه رمضان نشان می‌داد بخش زیادی از مردم ترجیح می‌دهند که سفر نروند و روزه بگیرند البته این به معنای این نیست که آنهایی که به سفر رفتند چیزی کم داشته باشند منتها بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که الان وقت روزه گرفتن است. 

وی افزود: وقتی به انتهای ماه رمضان رسیدیم، مردم حال خوب خود را در افزایش گردشگری نشان دادند و ما نسبت به سال گذشته شاهد افزایش گردشگری در کشور بودیم. 

ضرغامی گفت: آخرین آمارهای ما حاکی از یک رشد قابل توجه در حوزه گردشگری است.  63 میلیون نفر اقامت در هتل‌های رسمی یک رقم بالایی است و این نشان می‌دهد دولت در انجام وظایف خود اجمالاً موفق بوده است.  

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم