Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:04:20 GMT

900 صنعت کوچک و بزرگ در استان کرمان گازدار شده اند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۲۱۸

900 صنعت کوچک و بزرگ در استان کرمان گازدار شده اند

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون 900 صنعت عمده و جزء در سراسر استان کرمان گازدار شده اند.

"منوچهر فلاح" با اعلام این خبر افزود: در سال 99 تعداد 270 صنعت کوچک و بزرگ در استان کرمان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند، به نحوی که در هر روز کاری قریب به 1000 متر مکعب در ساعت، ظرفیت گازرسانی به صنایع ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گازدار شدن این صنایع نشان دهنده وابستگی مستقیم آنها به صنعت گاز است که امیدواریم بتوانیم در ادامه کار صنایع باقی مانده استان را نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند سازیم.

فلاح ضمن اشاره به نقش موثر سوخت گاز طبیعی در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از قطع درختان و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بر ضرورت توسعه گازرسانی و تامین گاز موردنیاز صنایع استان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در ادامه به اهمیت گازرسانی به روستاها نیز اشاره کرد و گفت: گازرسانی به روستاها، علاوه بر کاهش قطع درختان و حفظ منابع آبی که در حال حاضر از مهمترین مسائل کشور است، در توسعه روستاها و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان موثر واقع می شود.

وی عنوان کرد: صنعت و کشاورزی به طور کلی به یکدیگر وابسته هستند، یعنی نمی‌توان گفت کشاورزی ما از صنعت بی‌نیاز است یا صنعت از کشاورزی. بنابراین گاز رسانی به صنایع و سایر مناطق روستایی به معنای پیشرفت در امر تولید و اشتغال زایی است.

فلاح بیان کرد: اولویت شرکت گاز استان کرمان همیشه خدمت رسانی به هم استانی های عزیز بوده و ما در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن، سایر نقاط استان را از نعمت گاز طبیعی بهره مند سازیم که در این رابطه پیش بینی می شود در سال 1400 با گازرسانی به باقیمانده شهرهای استان درصد خانوار شهری به 99.6 درصد، روستایی به 60 و کل استان به 87 درصد برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گاز طبیعی استان کرمان گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آقای محمد حسین مقیسه گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری-قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. وی گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش خطرپذیری (ریسک) بازپرداخت نشدن تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود.  مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل می‌شود.  مقیسه افزود: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است. وی گفت: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ