Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:35:53 GMT

نیاز آبی فارس از ۵ طریق قابل برطرف شدن است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۲۷۸

نیاز آبی فارس از ۵ طریق قابل برطرف شدن است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قادری ظهر شنبه در شورای انتقال آب از خلیج فارس به استان بیان کرد: بر اساس ریزی های صورت گرفته می‌توان آب خلیج فارس را از سه طریق به استان فارس انتقال داد نخست انتقال مستقیم آب از طریق شهر پارسیان به لامرد است و مسیر دوم نیز مسیر انتقال آب از طریق استان بوشهر به کازرون بوده و خط سوم نیز خط انتقال آبی است که از شرق استان و در استان کرمان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برداشت آب به میزان ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از سد تنگ سرخ و همچنین فاضلاب شهرهای بزرگ از جمله روش‌هایی است که می‌توان آب مورد نیاز استان فارس را تأمین کرد.

قادری تاکید کرد: با توجه به فعالیت بخش خصوصی در حوزه صنعت اجازه دریافت ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب توسط یکی از فعالین بخش خصوصی توسط دولت صادر شده است این در حالی است که ۱۳ میلیون متر مکعب نیز جدیداً به استان فارس اختصاص یافته که از این میزان ۵ میلیون مترمکعب مربوط به منطقه انرژی برای لامرد است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معیارهایی که در راستای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس مطرح می‌شود هم افزایی میان بخش‌های مختلف خصوصی از این رو نباید تنها یک دستگاه در این حوزه فعالیت داشته باشد بلکه یک دستگاه باید به نمایندگی اجماع از بخش خصوصی در این حوزه فعالیت کند.

قادری معتقد است: تجمع سرمایه فعالین بخش خصوصی در حوزه انتقال آب به استان فارس می‌تواند زمینه ساز توسعه هر چه سریع‌تر و دسترسی هرچه بهتر واحدهای اقتصادی استان فارس به آب خلیج فارس شود.

به گفته نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی علاوه بر ۵ طرحی که می‌تواند عاملی برای دسترسی و تأمین آب مورد نیاز استان فارس شود دو روش دیگر نیز می‌تواند وجود داشته باشد تا زمینه تأمین آب مورد نیاز استان فارس فراهم گردد که این دو روش هم اکنون در حال پشت سر گذاشتن طرح‌های مطالعاتی خود هستند.

روح‌الله نجابت دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: نباید با دولت‌ها و تغییر مدیران گزندی به این طرح وارد شود و در این راستا باید نگاه فرا دولتی باشد تا بتوانیم نسبت به تعیین خط مشی و روش انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس اقدامات عملیاتی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در راستای جلوگیری از ایجاد توقع‌های غیرقانونی نیز بایستی نسبت به اطلاع رسانی صحیح و به موقع از طریق رسانه‌های رسمی اقدام شود

این نماینده مردم معتقد است که بایستی در دغدغه‌های مردم نیز در موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس مورد توجه مدیران و برنامه‌ریزان اجتماعی قرار گیرد تا حقی از مردم ضایع نشود.

کد خبر 5185701

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیج فارس مجلس شورای اسلامی جعفر قادری شیراز ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی انتقال آب از خلیج فارس به استان استان فارس بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

دیگر خبرها

  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند