Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه روند شیوع کرونا سیر صعودی گرفته و بیمارستان‌ها به وضعیت پیک پذیرش بیمارستان رسیده است، گفت: کمیته اقناع‌سازی و آگاه‌سازی در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود.

خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز (۲۱ فروردین‌ماه) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: استان زنجان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته و با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا، اعمال محدودیت‌های جدی و تعطیلی‌های مشاغل گروه دو، سه و چهار به مدت ۱۰ روز از امروز آغاز شده و همه باید از این ضوابط تمکین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های استان از جمله ولیعصر (عج)، ارتش، امید پر شده یا در وضعیت پیک پذیرش بیمار کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان عادی نیست و با ویروس جهش‌یافته مواجه هستیم، درخواست بیمارستان صحرایی کردیم تا بتوانیم به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان عنوان کرد: مبادی ورودی استان تا حد امکان توسط نیروهای انتظامی کنترل می‌شود و متخلفان اعمال قانون می‌شوند. ممنوعیت ورود پلاک‌های شخصی غیربومی از مناطق قرمز و سایر حوزه‌ها به شهرهای قرمز و خروج پلاک‌های بومی از شهرهای قرمز به سایر مناطق نیز اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۲ میلیون نفر مبتلا به کرونا شده‌اند، ادامه داد: یکی از عوامل شیوه ویروس انگلیسی ورود ویروس از مرز عراق عنوان شده و دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و سفرهای نوروزی نیز روند شیوع کرونا را سرعت بخشیده و استان و کشور را در وضعیت سختی قرار داده است.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه در جلسه گذشته ستاد مقابله با کرونا مصوبه‌ای با مضمون تشکیل قرارگاه عملیاتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در دستگاه‌های اجرایی مصوب شده است، بیان کرد: هر کجا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۹۰ درصد رسیده، میزان ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار ممنوع است و از طریق ماموران نظارتی و مراجع ذی‌ربط با متخلفان برخورد خواهد شد و مردم باید رعایت پروتکل‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را جدی بگیرند. همچنین از کسانی که سفر کردند تقاضا داریم از دورهمی و سفر خودداری کنند و کسانی که به مسافرت رفته و تست PCR آن‌ها مثبت است، از طریق دانشگاه علوم‌پزشکی مورد پیگیری قرار می‌گیرند و در صورت رعایت نکردن قرنطینه مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می‌کنند.

مرادی‌نافچی به اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص وضعیت محیط پیرامونی و آگاه‌سازی در مورد کرونا توسط روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: شهروند سالم، محور توسعه است و اگر شهروندی مبتلا و بستری شود باید هزینه‌های دیگری متحمل شویم. انتظار داریم شهرداران بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری را به وضعیت هشدارباش کرونا تبدیل کنند و در تابلوی مسیرهای مواصلاتی وضعیت قرمز استان اطلاع‌رسانی شود.

وی بیان کرد: در هر دستگاه‌ اجرایی باید کمیته اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شود؛ چراکه موضوع سلامت برای همه مهم بوده و تهدید کرونا بیخ گوش همه است. صدا و سیما باید برنامه ویژه‌ای تدارک ببیند و نباید حرف یا نکته‌ای مبنی بر عادی بودن شرایط اعلام شود و البته دنبال حاشیه‌سازی هم نباشیم. موج چهارم کرونا در مدت دو هفته به قله رسیده و خط ابتلا صعودی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه فردا پایان ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا است، خاطرنشان کرد: از جوانان و معتمدان دعوت می‌کنیم تا برای نام‌نویسی تا ساعت ۱۸ فردا به بخشداری‌ها مراجعه کنند. همچنین فرآیند تایید صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر انجام شده و به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در ارتباط با فرهنگسازی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اطلاع‌رسانی و زمینه‌سازی برای تزریق واکسن اظهار کرد: ۵۰ کلیپ و موشن در این خصوص تولید شده و فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، نقاهت‌گاه‌ها طرح شهید سلیمانی، پروژه‌های بیمارستان موقت و سایر موارد به کلیپ تبدیل شده است.

مصطفی محمدی با اشاره به راه‌اندازی صفحه ایسنتاگرامی در رابطه فرهنگسازی موارد بهداشتی و سلامت، عنوان کرد: ۶۰ عنوان بنر با محتوای جدید و با الگوگیری از جشنواره هنر و سلامت نصب شده است. همکاران علوم پزشکی در پیک چهارم تحت فشار هستند و نباید اجازه دهیم این موضوع در آستانه انتخابات سوژه‌ای برای رسانه‌های معاند شود و حاشیه‌سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها تلاش بسیاری در زمینه اطلاع‌رسانی موضوع کرونا انجام دادند، تصریح کرد: با این حال یک جای کار ایراد داشته و فاصله جدی بین کار ما و عملکرد مردم وجود دارد و تا این رفتار اصلاح نشود با تلفات زیادی مواجه خواهیم بود و باید اساتید دانشگاه، حوزویان و صاحبان اندیشه برای افزایش بحث اعتماد عمومی چاره‌جویی کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه سیر ابتلا به کرونا شتابنده شده است، ادامه داد: تعداد بستری‌های کرونایی از ۶۰۰ نفر عبور کرده و در بیمارستان شهید بهشتی، بیمارستان موقت با ۲۸ تخت راه‌اندازی شده و بیمارانی که حال بهتری دارند به این مرکز منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی دستگاه های اجرایی رعایت پروتکل ها اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در ماه است.

وی افزود: با مشارکت و همدلی خیرین زنجانی، کمیته امداد استان زنجان رتبه نخست کشوری را در نگهداشت حامیان دارد.

صالحی بابیان اینکه در حال حاضر قریب به چهار هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، ادامه داد: این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت‌های کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از همکاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ حامی با این نهاد خبر داد و گفت: قریب به چهار هزار نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.


وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می‌توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، افزود: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

دیگر خبرها

  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران