Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:47:43 GMT

هزینه انتقال آب به فارس ۵٠ درصد کمتر از سایر استان‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۳۲۹

هزینه انتقال آب به فارس ۵٠ درصد کمتر از سایر استان‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام ظهر شنبه در شورای انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بیان کرد: تحقیقات به عمل آمده در حوزه انتقال آب خلیج فارس استان فارس نشان می‌دهد که میزان هزینه‌ای که بایستید برای اینتر در استان فارس هزینه شود ۵۰ درصد کمتر از سایر استان‌های کشور بوده از این رو فارس دارای مزیت نسبی در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توجه به شرایط جامعه بشری در آینده موضوع آب مهمترین موضوع در قرن حاضر است و باید زمینه لازم برای تأمین آب مورد نیاز استان فراهم شود لازم به یادآوری است که در فارس شاهد منابع آبی غنی هستیم که اگر حفاری‌های لازم در این حوزه صورت بگیرد آب قابل توجهی در سطح استان فارس احصا می‌شود و چند شهر استان فارس بی نیاز از منابع آبی زیر زمینی در حوزه آب شرب می‌شوند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: می‌توان با استفاده از تکنولوژی‌های جدید هزینه شیرین کردن آب و انتقال آب استان را کاهش قابل توجهی داد زیرا موضوع تأمین آب از جمله موضوعاتی است که مورد مطالبه مردم نیز بوده است.

وی افزود: طرح‌های اقتصادی که در استان فارس اجرا می‌شوند از جمله طرح‌های که موجب توسعه استان فارس خواهند شد از این رو قطعاً طرح‌های اقتصادی باید دارای سود نیز باشند تا پیمانکاران و مدیران طرح‌های مختلف علاقه مند به اجرای این طرح‌ها باشند.

کد خبر 5185692

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز امام جمعه شیراز لطف الله دژکام ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مهدی دوستی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر  هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها بصورت موقت برطرف شده است.

به گفته وی اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهر‌های همجوار در کنار اکیپ‌های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به صورت مستمر تلاش کرده و با توجه به خرابی جاده‌های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستا‌ها با مشکلاتی همراه شد که با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستا‌ها مرتفع شد.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی افزود: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است و همچنین خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود؛ لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد