Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیداسماعیل صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس طی 10 سال گذشته تحت تأثیر پدیده خشکیدگی با درجات مختلف قرار گرفته است، گفت: آفات، امراض، تغییرات اقلیمی، افزایش دما، ریزگردها و بهره‌برداری‌های ناپایدار و خارج از توان جنگل توسط انسان از عوامل ایجاد این خشکیدگی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سند راهبردی حفاظت از جنگل‌های زاگرس توسط سازمان جنگل‌ها تدوین و برای بررسی نهایی به استان‌ها ارسال شده است تا نظرات استانی در آن لحاظ شود.

وی افزود: در حدود 70 درصد از گیاهان دارویی و صنعتی در این ناحیه رویشی و 40 درصد از منابع‌آبی شیرین کشور از منطقه رویشی زاگرس تأمین می‌شود.

صالحی با بیان اینکه سند راهبردی حفاظت از جنگل‌های زاگرس دارای 13 بند و 4 تبصره است، اضافه کرد: دستیابی به انسجام سازمانی و مدیریت جامع در بوم‌سازگان زاگرس، سالم‌سازی و افزایش تاب‌آوری، بهبود معیشت جوامع محلی و حذف بهره‌برداری‌های ناپایدار با مشارکت مردم، سازگاری طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی با بوم‌سازگان زاگرس، تحقیقات آموزشی و ترویج دانش بومی و آشکارسازی تغییرات و پایش بوم‌سازگان از راهبردهای این سند به شمار می‌آید.

وی توضیح داد: در این سند باید به صورت ویژه به نقش مشارکتی مردم در حفاظت از جنگل‌های زاگرس پرداخته و همچنین عوامل موثر بر تخریب و زوال جنگل‌ها شناسایی و در از بین بردن آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار فرماندار فردوس و شهردار و اعضای شورای اسلامی اسلامیه، آب و هوای مطلوب باغشهر اسلامیه را یک ظرفیت مهم خواند و گفت: از این ظرفیت بسیار ارزشمند باید در زمینه تقویت گردشگری باغشهر اسلامیه استفاده شود. 

او سرمایه گذاری شهرداری در این زمینه را ضروری خواند و افزود: ورود به‌ این موضوع می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بینجامد.

به گفته قناعت درآمد پایدار شهرداری در توسعه خدمات شهری و جلب رضایت مردم بسیار مؤثر است و با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها به ویژه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: کار دولت، تسهیل شرایط است و آنچه حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای را رقم می‌زند، جذب سرمایه گذار است.

بیشتر بخوانید

ثروت افزایی در کشور با توسعه پایدار معادن

 او با بیان اینکه شهرداری باید برای جذب سرمایه گذار برنامه ریزی ویژه داشته باشد، ایجاد پارک خطی را از طرح‌هایی عنوان کرد که می‌تواند با سرمایه گذاری شهرداری و جذب سرمایه گذار در این زمینه به توسعه بخش گردشگری شهر کمک کند.

براساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، شهرداری اسلامیه از شهرداری‌های برتر استان در جریان تولید درآمد‌های کوششی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود