Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:51:17 GMT

حجم آب سد کوثر گچساران کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۴۸۰

حجم آب سد کوثر گچساران کاهش یافت

اکبر خدری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم آب سد کوثر در مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۱۳ میلیون متر مکعب بود.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۲درصد از مخزن سد کوثر پر است اضافه کرد: مدت مشابه پارسال ۹۳درصد از مخزن این سد پر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه دبی ورودی آب سدکوثر هم اکنون ۱۱ هزار و ۲۷۹ متر مکعب است اضافه کرد: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال دبی ورودی آب این سد بیش از ۳۳ هزار متر مکعب بوده است.

خدری گفت: این سد سالانه آب آشامیدنی ۲۰ شهرستان و ۲ هزار روستای استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تأمین می‌کند.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا ۶۲۵ متر است گفت: هم اکنون تراز این سد ۶۲۲.۳۶ متر که نسبت به مدت مشابه کمتر از یک متر کاهش داشته است.

خدری اظهار داشت: تراز نرمال این سد در مدت مشابه سال گذشته ۶۲۲.۷۴ متر بوده است.

وی گفت: ۳۹۶ میلی متر باران در سال آبی جاری در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسید در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل از آن ۳۴۲ میلی متر بوده است.

خدری  گفت:۱۱۶میلیون متر مکعب از آب این سد در سال آبی جاری در اختیار بخش‌های مختلف از جمله آشامیدنی،کشاورزی و صنعت قرار گرفت.

وی بیان کرد: ۵۷میلیون مترمکعب از آب خارج شده سال زراعی جاری از سد کوثر گچساران در بخش آب آشامیدنی بوده است.
خدر ادامه داد: ۹۶میلیون متر مکعب آب آشامیدنی در مدت مشابه سال آبی پارسال از سد کوثر خارج شد.

وی اظهار داشت: این میزان آب آشامیدنی در اختیار بخش هایی از استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

خدری ابراز داشت: سال آبی جاری همچنین ۲۰ میلیون متر مکعب از آب سد کوثر در اختیار بهره برداران حوزه کشاورزی قرار گرفت در حالی که مدت مشابه پارسال ۲۲ میلیون متر مکعب آب به کشاورزان اختصاص یافته بود.

وی همچنین از رهاسازی ۸۳ میلیون متر مکعب آب سد کوثر به منظور مدیریت آب در زمان های پیش بینی بارندگی های سیل آسا از ابتدای سال آبی جاری تاکنون خبر داد و تاکیدکرد: میزان رهاسازی آب به منظور مدیریت در مدت مشابه پارسال ۶۶میلیون متر مکعب بود.

سد ملی کوثر در ۵۵ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

بیشتر از ۴۰ روز است که بارندگی قابل توجهی در این شهرستان گزارش نشده است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا بارش باران شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا بارش باران کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا بارش باران شرکت آب منطقه ای اخبار کنکور مدت مشابه پارسال مدت مشابه سال میلیون متر مکعب سد کوثر گچساران سال آبی جاری آب آشامیدنی آب سد کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد،سیدعلی احمدزاده، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اسفند_ در بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از بیمارستان شهدای نفت گچساران، اظهار کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت گچساران در هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود.

غلامرضا کمالی،مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران نیز در جریان این بازدید گفت: عملیات ساخت این بیمارستان در سال ۱۳۸۷ در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی از جمله کلینیک‌های تخصصی، بخش‌های بستری، اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی احداث این طرح در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع به زمین خورد، افزود: مدت زمان اجرای این طرح سه سال پیش‌بینی شد، اما با گذر زمان و به‌دلیل بعضی مشکلات به اتمام نرسید و بیمارستان فعلی نفت در شأن کارکنان این شرکت و مردم گچساران نیست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت سرویس‌گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و به جهت رفع مشکل مراجعه‌کنندگان اقدامات خوبی انجام شده است، امید می رود هرچه زودتر این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749224

دیگر خبرها

  • توقف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در خانه
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود