Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:29:54 GMT

روند صعودی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۴۸۱

روند صعودی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ادامه دارد

غلامرضا شریف‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲۸۹ آزمایش مولکولی (PCR) در استان انجام شد که ۱۱۰ آزمایش مثبت قطعی شده است.

وی گفت: از موارد مثبت شناسایی شده ۸۵ نفر به صورت سرپایی و ۲۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین بیماران جدید به روال روزهای قبل مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۲۴۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که آزمایش کرونا ۱۰۲ نفر مثبت است.

وی از بستری بودن ۱۵ بیمار کرونایی در آی سی یو خبر داد و گفت: حال ۲ نفر از این بیماران مساعد نیست.

شریف‌زاده بیان کرد: با ثبت ۲ مورد فوت جدید در ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی‌های استان در اثر کرونا به ۷۷۶ نفر رسید.

وی گفت: با توجه به افزایش ترددها و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در روزهای منتهی به اسفند و عید نوروز آمار مبتلایان روزانه افزایش یافته است و از مردم خواستاریم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع همکاری بیشتری داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا از مردم خواست در صورت بروز هر گونه علایم بیماری از درمان خودساخته اجتناب و به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: مطمئنا دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی روند درمان را طولانی‌تر و وخیم‌تر می‌کند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳۷ آزمـایش سـریع تشخیص کرونا (RT) در خراسان جنوبی انجام شد و ۲۰۷ مورد مثبت هم از این طریق شناسایی شدند.

بیشترین مبتلایان شناسایی شده از طریق آزمـایش سـریع با ۱۱۵ مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

خراسان جنوبی که آذر ۹۹ پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت و با کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا تا اسفند ماه مواجه بود، اکنون سه شهرستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی دارد و هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست.

آمار روزانه (۲۴ ساعت) مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی از چند روز قبل سه رقمی شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا امروز (شنبه) اعلام کرد: ویروس کرونای انگلیسی نوع غالب ویروس در ایران است و سرعت انتشار کرونا در ۱۲ استان بسیار تند است، میزان رعات پروتکل‌های بهداشتی ۵۶ درصد بوده و هفته‌های بسیار سختی را پیش رو داریم.

علیرضا رئیسی افزود: اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، فارس، زنجان، همدان، کرمان، لرستان مرکزی و قم استان‌هایی هستند که شیب افزایشی کرونا در آنها بسیار تند است و باید به شدت مراقبت کرد تا بتوانیم از میزان خسارت کم کنیم.

وی گفت: در برخی استان‌ها که ۱۱ استان هستند، شیب تند است اما به تندی ۱۲ استان قبلی نیست اما وارد موج چهارم شده‌اند و شیب صعودی این استان‌ها در حال تند شدن است.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور کرونا در خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است

مدیر ایمنی شرکت برق و دبیر همایش ایمنی شرکت برق استان خراسان جنوبی گفت: حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است و ۳۷ حادثه منجر به فوت در سال گذشته بر اثر مخاطرات برق در کشور رخ داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد بهائین امروز در حاشیه بیست و یکمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی اظهار داشت: صنعت برق یک صنعت با ریسک بالا و پر حادثه است و شعار اول ما در این بخش ایمنی است. حوادث ناشی از کار پس از حوادث رانندگی دومین علت مرگ در کشور است. 37 حادثه منجر به فوت در سال گذشته بر اثر مخاطرات برق در کشور رخ داده است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما این است که اطلاع‌رسانی کنیم، تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگ ایمنی عمومی برای کودکان باید در دستور کار باشد.

دبیر کمیته ایمنی پیمانکاران استان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه این همایش در جهت ترویج فرهنگ ایمنی برگزار می‌شود، گفت: فرهنگ ایمنی یعنی فرهنگ حاکم بر سازمان که در بحث کنترل و جهت‌دهی در حوزه ایمنی تأثیرگذار است و شرکت برق استان با فعالیت‌هایی که انجام داده در این زمینه همیشه پیشرو بوده است.

شرفی با بیان اینکه بحث فرهنگ ایمنی یک امر پویا و رو به توسعه است و سکون در آن وجود ندارد، افزود: از سال 2003 سازمان بین‌المللی کار نامگذاری سال‌ها را به جهت جلب توجه کارگران به مبحث ایمنی درنظر گرفته است و در این راستا ما نیز باید به دنبال بهبود وضعیت ایمنی در کارگاه‌ها باشیم.

مدیر ایمنی شرکت برق خراسان جنوبی با اینکه در کشور در بحث حوادث ناشی از کار 2100 نفر از کارگران شاغل در کشور جان خود را در کارگاه‌ها از دست دادند، افزود: در محیط کارگاهی بخشی از وظایف برعهده دولت، بخشی برعهده کارگران و بخشی برعهده کارفرمایان است که باید هر کس به وظایف خود به درستی عمل کند تا کمتر شاهد حوادث ناشی از کار باشیم.

وی ادامه داد: علیرغم کمبود نیروی انسانی که از سنوات گذشته داشتیم 7 هزار و 300 مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام دادیم و 2 هزار و 300 پرونده مشاغل سخت و زیان آور نیز بررسی شده است که نتیجه این فعالیت‌ها باعث کاهش 15 درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال پیش‌تر شده است. اهمیت توجه به مبحث ایمنی را باید در دستور کار داشته باشیم و موضوع خیلی مهمی است. باید ایمن فکر کنیم و ایمن عمل کنیم.

در پایان از افراد برگزیده و نمونه ایمنی در شرکت توزیع نیروی برق استان تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/253

دیگر خبرها

  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • اجلاسیه علما شهرستان زیرکوه درشهریور امسال برگزار می‌شود
  • حساسیت دور دوم انتخابات /بر مدار قانون و بی طرفی حرکت می کنیم
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم