Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  متخصص هسته‌ای مجتمع آب سنگین خنداب گفت: ترکیبات فن آورانه محصول اتمی دوتره که امروز فاز دوم آن به بهره برداری رسید در صنایع پزشکی، دارو سازی، آزمایشگاهی، الکترونیک، فیبر‌های نوری وآنالیز مواد شیمیایی پرکاربرد است.

او افزود: با بهره برداری از فاز دوم تولید صنعتی ترکیبات دوتره در مجتمع آب سنگین خنداب شرایط خودکفایی کشور به محصولات فن آورانه دوتره فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص هسته‌ای خنداب اضافه کرد: فاز دوم تولید صنعتی ترکیبات دوتره در مدت ۲ سال کار تحقیقاتی و عملیات به صورت ۱۰۰درصد ایرانی به بهره برداری رسیده است.

فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره همراه با اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی اراک امروز درمراسمی باحضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد

اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی در اراک و فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره آب سنگین خنداب از جمله ۱۳۳ فعالیت و دست آورد هسته‌ای سراسر کشور هستند که امروز در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب سنگین خنداب بهره برداری طرح شهرستان خنداب بهره برداری فاز دوم هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد

صبح امروز آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در شهرستان سربیشه با حضور فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا لکزایی صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: در شهرستان سربیشه بیش از 215 هکتار زیرکشت گل محمدی است.

وی از شهرستان سربیشه به عنوان قطب تولید گل محمدی در خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: 250 بهره‌بردار در تولید گل محمدی فعالیت دارند و امسال برداشت گل محمدی برای بهره‌برداران حدود 270  میلیارد ریال عایدی خواهد داشت.

فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه نامگذاری یک روز به‌نام‌گل محمدی و گلاب و برگزاری جشن شکرگزاری نشان از اهمیت این محصول مهم است، افزود: بازنشر و کار رسانه‌ای برگزاری جشن شکرگزاری گل محمدی در شهرستان سربیشه بسیار عالی و سبب ایجاد شور و شعف خاصی برای مردم به‌ویژه کشاورزان شده بود که امروز نیز این جشن در حال برگزاری است.

لکزایی گفت: 15 کارگاه سنتی و خانگی گل محمدی کار تکمیل زنجیره ارزش این محصول در شهرستان را انجام می‌دهند و یک کارگاه صنعتی اسانس‌گیری نیز در حال احداث است که تا نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و با تکمیل زنجیره ارزش افزوده این محصول می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی، درآمدزایی، تولید و اشتغال در بخش کشاورزی شهرستان باشیم.

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها