Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:25:22 GMT

برگزاری انتخابات در بولیوی، اکوادور و پرو

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۶۵۱

برگزاری انتخابات در بولیوی، اکوادور و پرو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فارین پالیسی، بولیوی فردا یکشنبه صحنه برگزاری دور دوم انتخابات محلی خواهد بود؛ رقابت هایی که می تواند منجر به افزایش قدرت طرفداران «ایوو مورالس» شود.

دور اول انتخابات محلی بولیوی در اسفند ماه برگزار شده بود.

پس از برگزاری انتخابات محلی در تاریخ ۷ مارس (۱۸ اسفند) با وجود پیشتازی جنبش به سوی سوسیالیسم (ماس) به دلیل نزدیکی آراء، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش به سوی سوسیالیسم (ماس) حزبی سوسیالیستی در بولیوی است که در سال ۱۹۷۷ میلادی تاسیس شده و تحت رهبری «ایوو مورالس» رهبر حزب چپگراست.

در کشور پرو نیز فردا انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرو، نام «ورونیکا مندوزا» و «پدرو کاستیّو» از دو حزب چپگرای ترقی خواهان «با هم برای پرو» و «پروی آزاد» برجسته است.

بر اساس این گزارش، ۵ میلیون شهروند دارای حق رأی پرویی روز یکشنبه همزمان با انتخاب رئیس جمهوری آینده، ۱۲۸ نماینده مجلس آتی را برای پارلمان تک مجلسی این کشور برمی‌گزینند.

اکوادور نیز فردا یکشنبه صحنه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

این رقابت بین «آندرس آرائوس» از حزب امید ترقی خواهان و «گیرمو لاسو» از حزب میانه راستگرا رئیس جمهور آینده خود را انتخاب می‌کنند.

اگرچه «رافائل کورّه آ» رئیس جمهوری سابق اکوادور در این دور از انتخابات حضور ندارد اما حمایت او از آرائوس اقتصاددان چپگرا که به دنبال یکپارچه سازی آمریکای لاتین و حفظ حاکمیت کشورهاست، سیل آراء بسیاری از مردم را به سوی آرائوس گسیل داشته است.

کد خبر 5185717

منبع: مهر

کلیدواژه: کشور پرو بولیوی اکوادور ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه برجام رژیم صهیونیستی کمیسیون ویژه برجام فلسطین عربستان سعودی ترکیه افغانستان لبنان سوریه رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا