Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم ,رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هم اینک ۹۷۱ بیمار مثبت مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند گفت: ۷۷۷ بیمار سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند.

او در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: حداکثر بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در موج سوم حداکثر به ۳۰۰ نفر رسیده بود، اما در موج چهارم این رقم ۲،۵ برابر افزایش داشته است و احتمال رسیدن به یک هزار نفر در روز متصور است.

حیدری مقدم  با بیان اینکه ۹۷ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان ترخیص شدند گفت: شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا پیش از این به کمتر از یک تقلیل یافته بود، اما هم اینک در رشدی بی سابقه به ۱.۶۲ رسیده است.

او ادامه داد: عامل ابتلای ۹۸ درصد افراد به کرونا حضور در تجمع‌ها است یعنی ۴۲ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها به علت شرکت در عروسی و عزا و ۶۲ درصد به علت تماس‌های درون خانگی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در یک هفته گذشته متصدیان ۹۲۰ واحد و اماکن عمومی به علت رعایت نکردن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به دستگاه قضایی معرفی و ۳۸ واحد پلمب شده است.

حیدری مقدم خواستار کنترل ورودی پارک‌ها و فضای سبز شد و گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک توسط اصناف ضعیف شده است که باید تقویت شود.

او همچنین خواستار تعطیلی روز بازار‌ها و جلوگیری از تجمع خودرو در شهر خودرو شد چرا که با وجود بسته بودن شهر خودرو تجمع رانندگان برای خرید و فروش وسیله نقلیه در این محل زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان: دستگاه اجرایی نسبت به رعایت مصوبه ستاد کرونا و طرح هوشمندی مدیریت کرونا درباره نحوه حضور کارکنان در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی در محل کار، اقدام لازم را انجام دهند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیوه نامه های بهداشتی ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت درمان سلماس گفت: بیمار خانم ۷۴ ساله با سابقه مشکلات قلبی در بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس بستری بود که با توجه به نیاز به خدمات تخصصی پس از پذیرش بیمار در بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدای ارومیه درخواست آمبولانس هوایی شد.

 

دکتر ثانی افزود: این اعزام با بالگرد، اولین اعزام هوایی برای انتقال بیمار به مرکز استان در سال جاری بودچرا که استفاده از اورژانس هوایی در سرعت انتقال و امداد و نجات بیماران بدحال و مصدوم تأثیر بسزایی دارد.

 

انتقال بیمار از بیمارستان به محل اعزام بالگرد توسط کادر فوریت اورژانس ۱۱۵ سلماس انجام شد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد