Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزی خادم که با شعار شفافیت وارد فدراسیون فوتبال شد، در کمترین زمان ممکن در آزمون بزرگ شفافیت نمره مردودی گرفت تا نشان دهد فاصله حرف تا عمل بسیار است.

به گزارش مشرق، با اینکه انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی انتقادهای زیادی را به دنبال داشت، اما فدراسیون فوتبال و شخص شهاب‌الدین عزیزی خادم که به عنوان رئیس فدراسیون این حکم را صادر کرده بود، شفافیتی در این ماجرا نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که عزیزی خادم در بدو ورودش به فدراسیون و حتی در نطق‌های انتخاباتی خود از لزوم شفافیت صحبت می‌کرد و در نخستین قدم که مورد انتقاد قرار گرفت، از این اصل دوری کرد.

دیگر انتخاب‌های عزیزی خادم هم با انتقادهای زیادی روبه‌رو بوده؛ از انتخاب سرپرست نایب رئیسی اول و دوم تا مدیر رسانه‌ای تیم ملی، اما اوج کج‌سلیقگی رئیس جوان فدراسیون فوتبال در انتخاب سرپرست بود. عزیزی خادم روز گذشته در مصاحبه تلویزیونی گفت: «قبل از خورشیدی با چند نفر از چهره‌های ملی کشور به مدت دو تا سه ساعت صحبت کردم. من با افراد صاحب نظر در فوتبال تماس گرفتم و خواهش کردم مسئولیت را بپذیرند اما قبول نکردند. فوتبال را به سمتی بردند که همه چیزِ آن خدشه‌دار شده است.»

بیشتر بخوانید:

انتقاد رئیس پیشین فدراسیون فوتبال از عزیزی‌ خادم: یک بچه ۴ ساله هم این انتخاب‌ها را نمی‌کند

عدم شفافیت عزیزی خادم در توضیح پروسه انتخاب سرپرست تیم ملی، جایی مشخص می‌شود که او فقط به گفتن یک جمله کلی بسنده کرد. او نه تعداد افرادی که پیشنهاد سرپرستی تیم ملی را رد کردند، اعلام کرد و نه اسامی آنها را به زبان آورد. در واقع عزیزی خادم که با شعار شفافیت گام به فدراسیون گذاشت در اولین آزمون شفاف‌سازی نمره قبولی نگرفت و فقط به ذکر کلیات بسنده کرد. اگر بنا بر شفاف‌سازی است رئیس فدراسیون باید اسامی افرادی که با آنها صحبت کرده را اعلام می‌کرد.

عدم شفافیت عزیزی خادم در این مسئله نشان می‌دهد که حلقه گمشده فوتبال ایران یعنی شفافیتی که رئیس فدراسیون فوتبال، پیش و پس از انتخابات چندین بار به آن اشاره کرده بود همچنان مفقود است چرا که هنوز پاسخ روشنی به دلیل انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی داده نشده است.

نکته پایانی اینکه عزیزی خادم گفته چون چند نفر صاحب نظر این پست را قبول نکرده‌اند در نهایت خورشیدی به سمت سرپرستی تیم ملی انتخاب شده است. شاید اگر عزیزی خادم یک فرد فوتبالی بود چنین صحبتی را انجام نمی‌داد چرا که اگر یک فوتبالی لیست چند صد نفره برای انتخاب سرپرست تیم ملی تنظیم کند، مجتبی خورشیدی در انتهای لیست هم قرار نمی‌گیرد اما عزیزی خادم که تنها با سابقه عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و یکی دو تیم به فدراسیون رسیده قطعاً از خیلی از مسائل مربوط به فوتبال بی‌اطلاع است. عزیزی خادم البته به این سؤال ساده هم پاسخ نداد که معیار انتخاب خورشیدی چه بوده است؟

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فدراسیون فوتبال ایران عزیزی خادم مجتبی خورشیدی فدراسیون فوتبال سرپرست تیم ملی انتخاب سرپرست عزیزی خادم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون کشتی با کسب عنوان فدراسیون برتر سال 1402 و همچنین کسب عناوین برترین ورزشکار سال توسط امین میرزازاده و برترین جوان ورزشکار سال توسط امیررضا معصومی توانست شب موفقی را در جشنواره قهرمان ایران سپری کند.

اما در این میان اتفاق جالب جایی بود که عباس جدیدی، مخالف سرسخت ماههای اخیر علیرضا دبیر جزو کمیته داوران این جشنواره بود. جدیدی که تنش های زیادی با رییس فدراسیون کشتی به ویژه در فضای مجازی داشته، در زمانی که نام فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر به عنوان فدراسیون برتر اعلام شد و دبیر پشت میکروفون ایستاد، لبخند جالبی را مقابل دوربین ها داشت. کارگردان تلویزیونی هم که از اتفاقات اخیر بین این دو نفر باخبر بود، در زمان سخنرانی دبیر چند بار تصویر بسته عباس جدیدی و لبخند روی صورت او را پخش کرد!

جدیدی بعد از مراسم هم از انتخاب های این جشنواره دفاع کرد، اما وقتی با سوال خبرنگاران در خصوص علیرضا دبیر مواجه شد، سعی کرد اسمی از رییس فدراسیون کشتی نیاورد: "خودم جزو داوران این جشنواره بودم. به نظرم نباید اسم فردی را بیاوریم چون کشتی قائم به ذات است. کشتی با پوست و خون ما عجین شده و باید افتخار کنیم که به کشتی خدمت می‌کنیم. امیدوارم کشتی در المپیک مدال‌های رنگارنگی را به ارمغان بیاورد. کشتی مرام و اخلاق پهلوانی می‌خواهد و امیدوارم همه کسانی که در کشتی حضور دارند مرام پهلوانی را داشته باشند."

صحبت های عباس جدیدی هر چند کمی کنایه آمیز بود، اما او در مقابل دوربین ها و در شبی که کشتی افتخارات زیادی کسب کرده بود، به هیچ عنوان از ادبیات مشابه پست های مجازی اش استفاده نکرد. به هر حال این دو قهرمان کشتی جهان و المپیک که دوران زیادی را با هم در ورزش و سیاست گذراندند، این روزها رابطه نزدیکی با هم ندارند و باید دید این موضوع بالاخره حل خواهد شد یا خیر.

دیگر خبرها

  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم