Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@05:59:05 GMT

شمار کشته‌هاي معترضان در ميانمار به 600 نفر رسيد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۰۲۸۵

شمار کشته‌هاي معترضان در ميانمار به 600 نفر رسيد

خبرگزاری آریا- بنابر اعلام گروه‌های فعال حقوق بشر در میانمار، در میان ششصد نفر جان باخته در اعتراضات، بیش از چهل کودک و نوجوان وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شمار کشته شدگان سرکوب‌های اخیر به دست حاکمان نظامی میانمار، به ششصد نفر رسید. با ادمه یافتن کشتار‌ها در در میانمار، نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره اوضاع جاری  در این کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکومت نظامی حاکم بر میانمار به سرکوب معترضانی ادامه می‌دهد که خواهان دموکراسی هستند. این کشور با پنجاه و پنج میلیون نفر جمعیت، در جنوب شرقی آسیا واقع است و در سال هزار و نهصد و چهل و هشت میلادی استقلال خود را به دست آورد، اما برای مدت بیش از پنجاه سال تحت حکومت نظامیان باقی ماند.
فقط در همین یک دهه اخیر میانمار توانست طعم دموکراسی و حکومت غیرنظامی را بچشد، اما این وضع دو ماه پیش تمام شد و آن زمانی بود که نظامیان در میانمار، قدرت را در دست گرفتند. ارتش میانمار یکی از بزرگترین ارتش‌های منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود. از زمان کودتای نظامی در میانمار سرکوب‌ها ادامه دارد. بر اساس جدیدترین آمار، در این مدت دست کم پانصد و هفتاد نفر در میانمار کشته شده اند. کریسا وارد خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی در این خصوص از میانمار گفت: «خونریزی‌ها در میانمار ادامه دارد.»
وی ادامه داد:‌« یکی از گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر که از نزدیک تحولات میدانی را در میانمار پایش می‌کند اعلام کرده است بیش از ششصد نفر در دو ماه گذشته در این کشور کشته شده اند. در میان این کشته شدگان بیش از چهل کودک و نوجوان دیده می‌شود. حدود سه هزار نفر نیز بازداشت شده اند. یکی از مقامات سازمان ملل متحد درباره وقوع حمام خون و حتی جنگ داخلی در این کشور درصورت بهبود نیافتن اوضاع، هشدار داده است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشته معترضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور

دریافت 57 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، روز ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد؛ بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ دادند و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی می‌باشند؛ از زمان انقلاب تا کنون توانسته اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشورمان به ارمغان آورند.

کد خبر 6097689

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو |‌ بله آقای نتانیاهو! امیدواریم که شما ...
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید