Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد پرداخت سود سهام عدالت به صورت متمرکز گفت: از 36  شرکت که در پرتفوی سهام عدالت حضور دارند، شرکت‌هایی که در مجمع خود سود مصوب کرده بودند، اقدام به واریز 50درصد سود مصوب به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات نمودند که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس در روش مستقیم سهامدارانی که در زمان برگزاری مجمع سهامدار بوده اند مشمول دریافت بوده اند و در روش غیر مستقیم کسانی که در تاریخ 25 اسفند 99 مالک سهام عدالت بوده‌اند این سود به آنها تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آخرین مجمع برگزار شده 36 شرکت بورسی 30 دی ماه 99 بود و این شرکت‌ها طبق قانون تجارت 8 ماه مهلت داشتند سود خود را بدهند، اما تصمیم بر این شد که به صورت علی‌الحساب سود سهامداران عدالت را پرداخت کنند و در مرحله اول که قبل از عید نوروز انجام شد 50 درصد از سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: از این 36 شرکت حاضر در سهام عدالت  تعداد 29 شرکت سودده بودند که با دریافت سود این شرکت‌ها علی الحساب سود سهام عدالت واریز شد.

قشمی گفت: 4 پرتفوی پر تکرار در سهام عدالت وجود دارد، کسانی که سهام عدالت یک میلیون تومانی داشته‌اند، حدود 180 هزار تومان به عنوان 50 درصد سود عملکرد سال 98 خود را در سال 99 دریافت کردند. کسانی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها 532 هزار تومان بود 98 هزار تومان پرتفوی 492 هزار تومانی اسمی سهام عدالت 91 هزار تومان و پرتفوی 452 هزار تومانی اسمی سهام عدالت 84 هزار تومان سود به عنوان 50 درصد در مرحله اول دریافت کردند.

وی گفت: در مرحله دوم مابقی سود به حساب سهامداران محترم سهام عدالت واریز خواهد شد که به محض تامین اعتبار از طرف شرکت‌های سرمایه‌پذیر این سودها در مرحله دوم به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی در مورد اینکه در مرحله اول در مجموع چقدر سود برای سهام عدالت واریز شد، گفت: حدود 4.3 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت در مرحله اول در روزهای پایانی سال 99 به حساب مشمولان واریز شد.

قشمی در مورد اینکه از 49 میلیون سهامدار عدالت چقدر سود خود را گرفته‌اند گفت: از این تعداد در مجموع حدود 43 میلیون نفر که دارای اطلاعات صحیح هویتی و بانکی بوده اند و کدملی و شماره شبای آنها مطابقت داشته دریافت کردند، تعدادی از سهامداران عدالت بیش از  2.5 میلیون نفر فوت شده‌اند.

وی این را هم گفت: تعدادی از دارندگان سهام عدالت اطلاعات هویتی و یا بانکی صحیحی ارائه نکرده‌اند یا برخی از حساب‌ها مسدود بوده و یا حساب‌های مشترک بوده یا حساب‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت یا شماره شبا کارت‌های خرید و یا کارت اقساط را ارائه کرده بودند که امکان واریز سود به این گونه حساب‌ها وجود نداشته و به هر علتی سود واریزی به حساب مقصد برگشت خورده است. بنابر این سهامداران عدالت فرصت دارند در اسرع وقت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام، ثبت‌نام کرده و شماره حساب و اطلاعات هویتی جدید خود را اعلام نمایند تا در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت، اگر به دلایل ذکر شده در فوق موفق به دریافت سود 50% مرحله اول نشده اند، کل مبلغ سود تحقق یافته به حساب آنها واریز شود.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی همچنین گفت: ثبت‌نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، ثبت نامه از طریق سجام در اولویت بوده  یک بار برای همیشه انجام می شود و درصورت عدم امکان ثبت نامه و احراز هویت از طریق سجام دارندگان محترم سهام عدالت می توانند از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir می‌توانند شماره شبا صحیح حساب بانکی خود را اعلام کنند. همچنین لینک‌های رایگان ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام نیز بر روی این سایت موجود است.

وی گفت: ‌برخی از دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم خبردار نبوده و یا اطلاعات خود را ارائه نکرده بودند کسانی که سجامی شده‌اند سود آنها حتما واریز می‌شود، چون سامانه سجام در عمر دو سه ساله خود به روز شده است.

قشمی در مورد اینکه کسانی که سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را خریده‌اند گفت: هر کسی که تا تاریخ 25 اسفند 99 سهامدار عدالت و سهامدار شرکت استانی عدالت بوده است، سود دریافت می‌کند و سود مرحله دوم نیز به حساب آنها به زودی واریز می‌شود.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد اینکه سود مرحله دوم چه زمانی است، گفت: فعلاً نمی‌توانم زمان دقیقی بگویم اما این اطمینان را می‌دهم به محض اینکه سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت واصل شود بلافاصله به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام عدالت 50 درصد دوم نیز واریز می‌شود.

وی همچنین گفت:‌کسانی که مشکل و یا ایرادی دارند می‌توانند با شماره تلفن 1569 مرکز تماس شرکت سپرده‌گذاری تماس بگیرند.

قشمی تأکید کرد: مبالغ سود که از شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت دریافت شود بلافاصله واریز می‌شود و ما در مرحله نامه‌نگاری با شرکت‌ها هستیم که سود  مرحله دوم را هم هر چه سریع‌تر واریز کنند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد اینکه چه تعداد از سهامداران عدالت سجامی شده‌اند گفت:‌کسانی که روش مدیریت مستقیم انتخاب کردند 55 درصد سجامی شدند و آنهایی که روش غیرمستقیم سهام عدالت را پذیرفته‌اند حدود 70 درصد سجامی شده‌اند که این افراد می‌توانند در مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد برگزار می‌شود نیز شرکت کنند.

قشمی در مورد احراز هویت سهامداران عدالت که زیر سن قانونی قرار دارند، گفت:‌پدر، مادر، ولی یا قیم این افراد می‌توانند آنها را در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و برای احراز هویت حتماً باید خود ولی یا سرپرست در یکی از مراکز احراز هویت به صورت حضوری احراز هویت شود و بعد از آن سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفع یعنی دارنده سهام عدالت واریز می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سهام عدالت مرحله دوم مشمولان حسین قشمی واریز سود سهام عدالت دارندگان سهام عدالت سهام عدالت واریز سهامداران عدالت شرکت های سرمایه سود سهام عدالت سهام عدالت مرحله اول واریز می شود احراز هویت هزار تومان مرحله دوم بوده اند واریز شد حساب ها ثبت نام شده اند شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس، نوید خالقی اظهار کرد: از زمان اجرایی شدن دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری از اواخر خرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون، تعداد ۱۹ موافقت اصولی تأسیس شرکت کارگزاری در بازار سرمایه، صادر شده که ۱۱ مورد توانستند با احراز شرایط دستورالعمل، به مرحله تأسیس و ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده و ۱۰ شرکت کارگزاری، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مطابق دستورالعمل، شروع به فعالیت شرکت‌های کارگزاری طی ۴ مرحله صورت می‌گیرد و شرکت کارگزاری پس از «دریافت موافقت اصولی، تأسیس شرکت کارگزاری، دریافت مجوزهای فعالیت شرکت کارگزاری و عضویت نزد ارکان بازار سرمایه» می‌تواند خدمت رسانی و فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان این که اکنون با توجه به شرایط بازار درخواست‌ها برای تأسیس شرکت کارگزاری در نوسان است، گفت: بعد از کارگزاری‌های جدیدالتاسیس «پویان، هامرز، آسمان، اعتبار تابان، راهین، یزدان و آرتان» اخیراً سه شرکت جدیدالتاسیس به مرحله دریافت مجوز فعالیت رسیده‌اند.

خالقی تصریح کرد: مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «پاداش و پویش» در بهمن ماه ۱۴۰۲ صادر شد که عضویت نزد ارکان بازار سرمایه را هم گذرانده شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: در روزهای آینده نیز مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «ایده آل» صادر خواهد شد و این کارگزاری پس از طی مراحل اداری می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین شرکت کارگزاری «خردمند» نیز مجوز تأسیس کارگزاری را از سازمان دریافت کرده است و نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان به عنوان نهاد مالی به ثبت رسیده است.

خالقی با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ‌گونه درخواستِ باز بلاتکلیف برای تأسیس شرکت کارگزاری وجود ندارد، گفت: هم اکنون در صنعت کارگزاری هیچ صفی برای دریافت مجوز وجود ندارد و متقاضیانی که برای تأسیس کارگزاری درخواست می‌دهند پس از تکمیل مدارک خود وفق دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری و گذراندن تشریفات قانونی و مقرراتی مندرج در همان دستورالعمل نتیجه به متقاضیان اعلام می‌شود و متقاضیانی که موافقت اصولی از سازمان دریافت می‌کنند باید تأییدیه‌های لازم را برای اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل پیشنهادی وفق دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی مصوبه شورای عالی بورس، دریافت کنند.

وی با اشاره به این که حدود ۸ درخواست برای تأسیس کارگزاری در جریان است، تاکید کرد: برخی از این درخواست‌ها نواقصی داشته که برای تکمیل پرونده به متقاضیان بازگردانده شده، برخی در حال تکمیل توسط متقاضیان بوده و برخی دیگر در مرحله مصاحبه هستند.

تشخیص کارگزاری‌های مجاز

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هر شخصی اعم از مشتریان، سهامداران و بانک‌ها که با شرکت‌های کارگزاری در ارتباط هستند، می‌توانند اطلاعات مربوط به لغو و صدور مجوزها را با مراجعه به سامانه نهادهای مالی دارای مجوز به نشانی CFI.SEO.IR با جستجوی نام شرکت کارگزاری مدنظر از حوزه فعالیت شرکت کارگزاری و معتبر بودن مجوزهای آنها اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 6088951 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید