Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، از مجموع دانش‌آموزان استثنایی خراسان رضوی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، در مجموع ۶۰ درصد دانش‌آموزان در فضای مجازی آموزش دیده‌اند که ۴ هزارو ۷۵۰ دانش‌آموز می‌شود.

با شیوع کرونا و اجبار به آموزش مجازی و غیرحضوری، بسیاری از دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی شدند و به‌دلایل مختلف از جمله نبود دسترسی به اینترنت، ترک تحصیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌میان، دانش‌آموزان استثنایی به‌دلیل داشتن نیاز‌های خاص و وضعیت ویژه، سال تحصیلی سخت‌تری را گذراندند.

یکی از این دانش‌آموزان که امسال مقطع سوم ابتدایی را می‌گذراند، گفت: فهمیدن درس‌ها برای من خیلی سخت است و، چون خانواده‌ام هم کم‌سوادند، نمی‌توانند کمکم کنند. اوایل سال سعی می‌کردم خودم را تا جایی که می‌توانم به کلاس برسانم، ولی الان دیگر نمی‌توانم و مجبورم ترک تحصیل کنم.

مادر یکی دیگر از بچه‌های کم‌توان ذهنی گفت: فعلا که بچه را از درس منع کرده‌ایم تا هروقت کرونا تمام شد، دوباره به مدرسه برود. همین چند شکلی هم که یاد گرفت، به عشق معلمش بود، وگرنه واقعا برایش یادگرفتن سخت است و ما هم اصلا بلد نیستیم و حوصله‌اش را هم نداریم.

دکتر مهدی قاسمی‌پور مدیرکل آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی درباره سال تحصیلی کرونایی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ گفت: امسال ۸۱۵۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام کردند که با پیش‌بینی ما باید این تعداد ۸۵۰۰ تا ۸۶۰۰ نفر می‌بود، اما به‌دلیل شیوع کرونا و برگزارنشدن کلاس‌ها، بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را در مدارس استثنایی ثبت‌نام نکردند.

او افزود: برگزارنشدن کلاس‌ها و از طرفی وجود بیماری‌های زمینه‌ای این بچه‌ها از دلایل ثبت‌نام‌نکردن بوده است. بسیاری از والدین صبر کرده‌اند که اگر سال آینده کلاس‌ها حضوری شد، ثبت‌نام کنند، زیرا آموزش حضوری برای بچه‌های با نیاز‌های خاص، تأثیرگذارتر از آموزش مجازی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع دانش‌آموزان استثنایی خراسان رضوی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، در مجموع ۶۰ درصد دانش‌آموزان در فضای مجازی آموزش دیده‌اند که ۴۷۵۰ دانش‌آموز می‌شود.

قاسمی‌پور بیان کرد: ۲۴ درصد دانش‌آموزان نیز از بسته‌های یادگیری بهره برده‌اند که شامل ۱۹۳۸ دانش‌آموز است. همچنین ۲۸۵ دانش‌آموز، حدود ۳ درصد، ظرفیت از بستر‌های خانواده بهره برده‌اند.

بیشتربخوانید

غایب بودن ۲۰ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی در شبکه شاد


او تصریح کرد: ۳ درصد دانش‌آموزان برابر ۳۳۰ نفر، از طریق رادیو و تلویزیون آموزش دیده‌اند و ۲ درصد دانش‌آموزان از روش خودخوان و خودآموز استفاده کرده‌اند. تعداد این دانش‌آموزان ۱۲۷ نفر بوده است که دارای هوش‌بر عادی هستند. همچنین درباره آموزش ۶ درصد دانش‌آموزان نیز هیچ داده‌ای ثبت نشده است که شامل ۶۱۹ دانش‌آموز استثنایی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی تاکید کرد: متأسفانه برپایه آمار ثبت‌شده در سامانه ثناد، امسال ۴۲ دانش‌آموز استثنایی ترک تحصیل کرده‌اند و ۹ دانش‌آموز به‌دلیل بیماری‌های مختلف به‌ویژه کرونا فوت کرده‌اند.

قاسمی‌پور اظهار کرد: استقبال‌نکردن خانواده از فضای مجازی، دسترسی‌نداشتن همه دانش‌آموزان به فضای مجازی و همچنین بی‌سوادی و کم‌سوادی والدین از جمله دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان بوده است.

او با اشاره به اینکه ۵۰۰۰ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند، افزود: در زمینه آموزش نیز می‌توانیم بگوییم که با افت تحصیلی روبه‌رو بوده‌ایم، اما از نظر تعداد صفحات آموزش داده شده، باتوجه‌به غیرحضوری‌بودن مدارس، کاهش وجود داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی درباره مناسب‌سازی نرم‌افزار شاد برای دانش‌آموزان نابینا نیز ادامه داد: اوایل اسفندماه مشکل آموزش شاد برای دانش‌آموزان نابینا حل شد و پیش از آن نیز از بستر‌های دیگر برای آموزش استفاده می‌شد.

قاسمی‌پور درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان در مقابل کرونا نیز بیان کرد: با دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره واکسیناسیون همه بچه‌ها مکاتبه شده است، اما اکنون بچه‌های اوتیسم طبق بخشنامه می‌توانند واکسینه شوند، زیرا در گروه‌های پرخطر قرار دارند.

 اکنون ۴هزار و ۶ دانش‌آموز استثنایی در مدارس مشهد تحصیل می‌کنند که هزار و ۶۷۷ نفر از آن‌ها دختر و ۲۳۲۹ نفر پسر هستند.

منبع:شهرآرا

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا آموزش مجازی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی دانش آموزان استثنایی دانش آموز استثنایی درصد دانش آموزان دانش آموز سال تحصیلی فضای مجازی قاسمی پور ترک تحصیل ثبت نام بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان