Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:41:52 GMT

بحران نبود قطعات یدکی خودرو به کاخ سفید کشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۱۳۰

بحران نبود قطعات یدکی خودرو به کاخ سفید کشیده شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بنا به گفته یک مقام ارشد آمریکایی نبود قطعات یدکی خودرو در بازار جهانی باعث شده تا خودروسازان با بحران در تامین قطعات یدکی الکترونیکی مواجه شده، و به همین خاطر قرار است روز دوشنبه مدیران عامل دو شرکت خودروساز و قطعه‌ساز بین المللی در کاخ سفید حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا به گفته این مقام کاخ سفید در این جلسه مدیران عامل سه خوردوساز بزرگ آمریکا و چند قطعه ساز از جمله گلوبال فاندریز و شرکت تولید قطعات الکترونیکی تایوان حاضر شوند. 

در این جلسه همچنین جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز، دبیر شورای ملی اقتصادی آمریکا نیز حضور خواهند یافت. 

شرکت قطعه ساز تایوانی که بزرگ ترین تولید کننده قطعا الکترونیکی خودرو در جهان به شمار می‌رود نیز دعوت کاخ سفید در این جلسه را تایید کرده است. این شرکت بارها اعلام کرده که به شدت در تلاش است تا آنجا که می‌تواند کمبود قطعات الکترونیکی خودرو در بازار جهانی را برطرف کند.

دیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست قرار است بر لزوم تقویت چرخه تامین قطعات الکترونیکی خودرو در بازار جهانی تاکید شود.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا هم در این نشست شرکت خواهد کرد. 

از آنجا که برخی قطعات الکترونیکی خودرو و تراشه‌های هوشمند به صورت مشترک در ساخت یارانه‌ها کاربرد دارد، و از طرف دیگر به خاطر شیوع کرونا و افزایش دورکاری کارمندان در سراسر جهان تقاضا برای تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای دورکاری افزایش یافته، خودروسازان بین المللی با مشکل در تامین قطعات الکترونیکی و تراشه روبرو شده‌اند. 

طی هفته‌ای که گذشت شرکت‌های خودروساز آمریکایی از دولت این کشور خواستند تا برای حل این بحران ورود کنند. آنها هشدار دادند که نبود تراشه‌های الکترونیکی باعث می شود برای سال جاری شاهد کاهش 1.28 میلیونی تولید خودرو در آمریکا باشیم. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کاخ سفید خودرو بحران آمریکا قطعات الکترونیکی الکترونیکی خودرو کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد، اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهاد‌های مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک