Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از  پایان بلاتکلیفی کاروانسرای شاه عباسی نیر، گفت: بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی در لیست ثبت جهانی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، نادر فلاحی امروز در جلسه برخط مدیران کل استان‌ها با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت:  با تلاش‌های انجام شده در استان اردبیل بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی در لیست ثبت جهانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ثبت جهانی آثار تاریخی، حداکثر یک سهمیه برای هر کشور بوده و پرونده کاروانسرای ایرانی بعنوان سهمیه 2021 ایران در یونسکو مطرح خواهد شد.

واکنش میراث فرهنگی به گزارش تسنیم/ نقشی در مدیریت "کاروانسرای بی‌بی حیات"‌ نداریمنابودی میراث فرهنگی ایران‌| ‌تخریب ‌کاروانسرای تاریخی روستای بی‌بی حیات کرمان /‌ اینجا احشام را نگهداری می‌کنند‌‌ + تصاویر

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با لطف خدا، تلاش و پیگیری‌های شبانه روزی، کاروانسرای شاه عباسی صائین نیر بعنوان یکی از کاروانسراهای منتخب و دومین اثر تاریخی ثبت جهانی استان اردبیل در لیست نهایی قرار گرفت.

 فلاحی بیان کرد: کاروانسرای شاه عباسی صائین نیر متعلق به دوره صفویه بوده و در رونق اقتصادی جاده ابریشم و ایجاد ارتباط امن بین چین و اروپا نقش بسیار پر رنگی داشته است

وی افزود: خوشبختانه توانستیم با مستندسازی وتکمیل پرونده، بعنوان یکی از کاروانسراهای شاخص، در پرونده  کاروانسرای ایرانی جهت ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال کنیم.

انتهای‌پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد