Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-08@19:18:20 GMT

راهکار کشاورزان سوئیسی برای مقابله با سرما+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۳۲۹

این روشی است که ساکنان منطقه Martigny سوئیس برای محافظت از محصولات در برابر سرما استفاده می کنند. جایی که در وسط مزارع آتش روشن می‌شود تا باغ‌ها را گرم کند و سرما را بشکند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سوئیس مزارع آتش سوئیس کشاورزان مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی، بهترین راهکار تعادل رساندن منابع و مصارف علاوه بر طرح احیا و تعادل‌بخشی را کنترل اضافه برداشت‌های بی‌رویه‌ای که از طریق چاه‌های پروانه‌دار انجام می‌شود، دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، کرامت‌الله کریمی مزیدی در نشست شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق در راستای پیشرفت اجرایی شدن شیوه‌نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی در شیراز با اشاره به وضعیت منابع آب استان گفت: تا امروز، میزان 247 میلی‌متر میانگین بارش ایستگاه‌های منتخب استان در سال آبی جاری است و کاهش حدود 17درصدی، نسبت به میانگین بلند مدت بارش استان داریم.

عضو هیئت مدیره و معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس بهترین راهکار تعادل رساندن منابع و مصارف علاوه بر طرح احیا و تعادل‌بخشی را کنترل اضافه برداشت‌های بی‌رویه‌ای که از طریق چاه‌های پروانه‌دار انجام می‌شود، دانست و افزود: حجم زیاد کسری مخزن فارس از طریق برداشت‌های غیر مجاز از چاه‌های پروانه‌دار مدیریت می‌خواهد.

وی با بیان اینکه عزم جدی به منظور مدیریت برداشت از چاه‌های کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: شیوه‌نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی با امضای مقام عالی وزارت نیرو در اردیبهشت‌ماه 1402 به کلیه شرکت‌های آب منطقه‌ای، شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع برق استانی و شرکت توانیر ابلاغ و موظف به اجرای شیوه‌نامه موصوف شدند. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با تصریح اینکه چنانچه چاه‌ها مجهز به کنتور باشند، حجم آب از آن طریق محاسبه خواهد شد، گفت: در صورت نداشتن کنتور، حجم برداشت آب بر اساس میزان انرژی مصرفی اندازه‌گیری می‌شود.

کریمی مزیدی با بیان اینکه بر این اساس مشترکان به سه قسمت تقسیم می‌شوند، گفت: نخست مشترکینی هستند که مصرف انرژی چاه آنها در محدوده سهمیه انرژی مجاز ماهانه یا حداکثر تا 3.1 برابر بیش از آن است، از نظر مصرف انرژی به عنوان مشترک با مصرف مجاز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوم مشترکانی هستند که مصرف انرژی ماهانه آنها از 3.1 تا 7.1 برابر بیش از سهمیه انرژی مجاز ماهانه است، از نظر مصرف انرژی به عنوان مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند و سوم مشترکانی هستند که مصرف انرژی ماهانه آنها بیش از 7.1 برابر بیش از سهمیه انرژی مجاز ماهانه است، از نظر مصرف انرژی به عنوان مشترک بد مصرف محسوب می‌شوند.

کریمی مزیدی در پایان گفت: نحوه برخورد با مشترکین هر 3 گروه پس از ارسال پیامک و توجیه مشترک و نیز مراجعه گروه‌های گشت و بازرسی به محل چاه و بازدید میدانی مبنی بر مشخص شدن نحوه مصرف انرژی است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • با این روش‌ها در فصل بهار سرما نمی‌خورید
  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • شیر نخوردن نوزاد؛ بررسی 0 تا  100 دلایل + راهکار
  • همبستگی دانشجویان سوئیسی با غزه
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی