Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:47:55 GMT

گاز طبیعی سوختی پاک و دوستدار طبیعت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۵۰۱

گاز طبیعی سوختی پاک و دوستدار طبیعت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علی اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، گفت: شکل گیری، گسترش کلان شهر‌ها و توسعه صنعت با وجود مزایای آن تهدیدی جدی برای محیط زیست است.

او افزود: پروژه‌های مختلفی برای کاهش گاز‌های آلاینده صورت گرفته است که اجرای آن با موفقیت همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدانشاهی گفت: استفاده از گاز طبیعی برای سوخت مورد نیاز صنایع، نقش به سزایی در کاهش گاز‌های گلخانه‌ای دارد.

او بیان کرد: بخش زیادی از گاز‌های گلخانه‌ای تولید شده به دلیل استفاده از سوخت‌های فسیلی است و باید گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های فسیلی شود.

میدانشاهی تصریح کرد: شرکت گاز توانسته با گاز رسانی به بخش‌های مختلف مانند بخش صنعت، نقش موثری در حفظ محیط زیست و هوای پاک داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز یزد گفت: کشور ایران با داشتن دومین ذخایر گازی جهان موقعیت و جایگاه ویژه‌ای در استفاده از گاز طبیعی دارد.

او افزود: شرکت گاز استان یزد توانسته ۹۹ درصد جمعیت یزد را از انرژی خدادادی گاز بهره‌مند سازد و با گاز رسانی به ۸ هزار و ۱۶۵ واحد صنعتی به رسالت خود در این زمینه عمل کند.

میدانشاهی گفت: محیط زیست نعمتی بی بدیل و غیرقابل جایگزین از سوی پروردگار است و حفظ آن وظیفه‌ای ملی است.

او گفت: با حذف قبوض کاغذی و صدور آنی قبض گاز در مصرف ۲۸ هزار کیلوگرم کاغذ از ابتدای سال ۹۸ تا کنون صرفه جویی شده است

میدانشاهی افزود: در اثر صرفه جویی در مصرف کاغذ قبوض گاز ۶۶۶ اصله درخت کمتر قطع شده است که به دنبال آن ۳ هزار و ۹۹۶ کیلوگرم دی اکسید کربن کمتری وارد جو زمین می‌شود و یک هزار و ۵۷۷ متر مکعب آب نیز کمتر مصرف شده است.

او گفت: صرفه جویی کاغذ در ساختمان‌های اداری شرکت گاز و تفکیک و بازیافت آنها، توسعه و نگهداری فضای سبز و اختصاص ۱۹ درصد از مساحت فضای سبز، معادل ۵۶ هزار و ۳۷۷ متر مربع، از جمله اقدام‌های شاخص در این زمینه است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز طبیعی محیط زیست منابع طبیعی گاز طبیعی محیط زیست شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارم، نگین سبز زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  شهر خوش آب‌و‌هوای طارم، که مانند نگینی سرسبز است، در استان زنجان قرار دارد.

طبیعت این شهر بکر و دست‌نخورده است و با وجود دریاچه‌ها، غار‌های طبیعی، آبشارها، روستا‌های باستانی و آثار متعدد تاریخی به بهشتی برای گردشگران تبدیل شده است.

سفر به شهر طارم به دلیل داشتن طبیعت دلنشین، زمین‌های حاصلخیز و شرایط اقلیمی منحصر‌به‌فرد مانند سفر به هندوستانی در دل ایران است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طبیعت قم در اردیبهشت زیبا
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • طارم، نگین سبز زنجان
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم