Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:40:28 GMT

فارس و ۴۵ جان باخته کرونا در ۷۲ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۸۰۳

فارس و ۴۵ جان باخته کرونا در ۷۲ ساعت گذشته

اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ روز شنبه در دویست و نود و هشتمین نشست این ستاد، برای پاسخگوئی به حجم بالای مراجعان و بیماران کووید ۱۹ در استان طی روزهای اخیر، برنامه ریزی کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،   در نشست امروز، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران نیازمند بستری در بخش کووید ۱۹ طی روزهای اخیر را دارای شیب صعودی نگران کننده خواند که روزهای سختی را برای مجموعه سلامت استان به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر  مهرزاد لطفی با اشاره به وضعیت بحرانی کشور و استان طی روزهای اخیر و افزایش قابل توجه شهرهای قرمز و نارنجی، از تاکید وزیر بهداشت برای عملیاتی شدن هفت راهبرد اجرائی در شرایط کنونی خبر داد و گفت: استان فارس در روزهای نخست آغاز اپیدمی کرونا، در زمینه راه اندازی مراکز منتخب ۱۶ ساعته، در کشور پیشتاز بوده و دستاوردهای موفقی را در این زمینه شاهد بودیم؛ در شرایط کنونی نیز توسعه فعالیت این مراکز به عنوان خط مقدم شناسایی بیماران، گام موثری در مهار بیماری است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مدافعان سلامت حوزه بهداشت در طی بیش از یک سال گذشته، افزایش ساعات کاری و فعالیت این مراکز را در شرایط کنونی، بسیار تاثیرگذار خواند و افزایش اطلاع رسانی عمومی در این زمینه برای مراجعه عمومی در صورت دارا بودن علایم کووید۱۹ را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بررسی آمار بیماران نیازمند بستری در بخش های کووید ۱۹ بیمارستان های استان طی روزهای اخیر، راهکارهای توسعه تخت های عادی و ویژه کرونا در سطح استان را مورد پیگیری قرار داده و همکاری بخش خصوصی و بیمارستان های خیریه در این ایام را دارای اهمیت ویژه خواند.

لطفی با اشاره به گستردگی چرخه های انتقال ویروس در شرایط کنونی، افزایش بیماریابی به کمک شناسایی افراد در معرض تماس با بیماران را در پیک چهارم بیماری مورد تاکید قرار داد و به ویژه نقش مراکز ۱۶ ساعته را در این زمینه مهم برشمرد.

وی تاکید کرد: با وجود آغاز اعمال محدودیت های سراسری در کشور و استان طی روزهای اخیر، همکاری مردم در شرایط کنونی بیش از همیشه اهمیت دارد و لازم است استفاده صحیح از ماسک، حفظ فاصله از دیگران و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی؛ به نحو جدی رعایت شود؛ به ویژه در شرایطی که شیوع گونه انگلیسی با قدرت سرایت و شدت بیشتر بیماری، خطر این بیماری را نسبت به گذشته به نحو فزاینده ای افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست کنترل تردد از مرزهای هوایی و زمینی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در این زمینه تاثیرگذار خواند.

  لطفی همچنین ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی در طی روزهای اخیر، به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان، موارد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز بیست و یکم فروردین، از جان باختن ۴۵ هم استانی دیگر خبر داد.

 عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۳۱ هزار و ۳۰۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۰۲ هزار و ۳۱۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۷۶ هزار و ۴۱۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۸ هزار و ۹۲۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۱۱ هزار و ۲۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۴۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی سه روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۴۹۵ نفر اعلام کرد.

او همچنین از بهبودی ۱۸۷ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به افزایش روزافزون بیماران نیازمند بستری در طی روزهای اخیر، از برنامه ریزی برای افزایش تخت در بیمارستان های دولتی، راه اندازی بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۰۰ تخت و همچنین همکاری بیمارستان های خصوصی برای پذیرش بیمار کووید۱۹ خبر داد.

دکتر همتی در ادامه این گزارش، وضعیت کنونی ۲۳ شهرستان فارس را قرمز و ۱۳ شهرستان را نیز نارنجی و در شرایط بسیار نگران کننده اعلام کرد.

او با اشاره به آغاز اعمال محدودیت ها، از مردم خواست تا با توجه به مصوبات کشوری و استانی، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم روزهای بهتری داشته باشیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان طی روزهای اخیر دانشگاه علوم پزشکی شرایط کنونی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در ۲۴ ساعت گذشته این پنج خبر بیشترین بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.   افزایش ۲ برابری سطح زیر کشت کلزا در آذربایجان غربی شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه محکومیت مشاور املاک متخلف در ارومیه شهروند خبرنگار؛ جاده نیمه تمام روستای بابا احمد چالدران افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی

دیگر خبرها

  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس