Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:33:36 GMT

اشغال ۹۶ درصدی تخت‌های ICU در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۸۹۰

اشغال ۹۶ درصدی تخت‌های ICU در خوزستان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پرشکی اهواز گفت: طبق تصمیمات ستاد ملی مقرر شده است در ۱۰ روز آینده مقررات سختگیرانه در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال شود تا بیماری مهار شود و از ۲۰ اسفندماه تا اول فروردین‌ماه روند بیماری در خوزستان کاهشی بود، اما از اوایل تا ۱۰ فروردین‌ماه سیر بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۱۰ فروردین‌ماه به بعد تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

او بیان داشت: در قله پیک، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان یک هزار و ۷۷۰ بیمار بود که تا ۵ فروردین‌ماه به یک هزار و ۴۰۰ بیمار رسید، اما از ۱۰ فروردین‌ماه مجددا روند بستری افزایش یافت به گونه‌ای که اکنون حدود ۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

ابول نژادیان تصریح کرد: در حال حاضر عمده بار مراجعه و بستری در شمال و شرق استان یعنی در شهر‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر و شوش، بهبهان و امیدیه است. وضعیت در اهواز ثابت است و شاهد افزایش نبوده‌ایم، اما کاهشی نیز نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی اهواز ادامه داد: در حال حاضر ۹۶ درصد تخت‌های ویژه و ۸۰ درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند و در بخش‌های ویژه دچار محدودیت هستیم، اما با جابجایی و تغییر کاربری تخت‌ها، تلاش کردیم بیماری منتظر تخت ICU نماند.

این مقام مسئول گفت: تاکنون واکسن کرونا در استان خوزستان برای ۲۷ هزار نفر تزریق شده است. بیش از ۸۰ درصد بیماران دیالیزی خوزستان واکسینه شده‌اند و واکسن مورد نیاز برای مابقی این بیماران نیز موجود است، اما ممکن است برخی تمایل به تزریق واکسن نداشته باشند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بهداشت و درمان فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین