Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@17:11:34 GMT

علاقه شدید به محاکمه روحانی از سوی مجلس

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۹۹۲

این در حالی است که آمار مبتلایان و شمار جانباختگان کرونا در ایران در حال افزایش است وانتقادها از حسن روحانی به عنوان رییس ستاد ملی مبارزه با کرونا بالا گرفته است.  حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه از شرایط فعلی ایران از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ به عنوان "سونامی نوروز" نام برده و وضعیت مراکز درمانی را "فاجعه" خوانده و گفته مقصر جلوگیری نکردن از سفرهای نوروزی رییس ستاد ملی مبارزه با کرونا است و طبق قانون"مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بخش دیات" باید به "قصور" او رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی حسن روحانی، رییس جمهور ایران هم "عامل اصلی" این وضعیت را "ورود ویروس انگلیسی از کشور عراق از طریق مرزهای خوزستان و ایلام" اعلام کرده است.رئیس‌جمهور ایران گفته دولت حواسش به فرودگاه‌ها بوده اما ویروس از مرزهای غربی وارد ایران شده است: "از بهمن ماه به موج چهارم فکر می‌کردیم و همه تلاش ما این بود به این موج مبتلا نشویم، همه حواس ما به فرودگاه‌ها بود، اما از مرز ایلام و خوزستان ویروس انگلیسی از عراق وارد ایران شده است و باید هم واقعیت‌ها را بدانیم و هم آنجایی که لازم است آن را بگوییم اما اینکه هر کس به نوعی اظهارنظر کند، اینها به نفع کشور نخواهد بود."امروز شنبه ۲۱ فروردین اعلام شد که در شبانه‌روز گذشته ۱۹۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته‌اند. این بالاترین آمار رسمی ثبت شده مرگ در یک روز از ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹ تا کنون است. هرچند بسیاری از جمله خود مقام‌های ایران اعتقاد دارند که آمار واقعی کرونا تا دو و نیم برابر این میزان است.

آمار مبتلایان تازه در شبانه‌روز گذشته هم ۱۹ هزار و ۶۶۶ نفر بوده که تعداد کل مبتلایان به کرونا در ایران را به دو میلیون و ۴۹ هزار نفر رسانده است. شمار کل درگذشتگان که در آمار رسمی اعلام شده ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر است.در حال حاضر مرکز همه استان‌های ایران در وضعیت قرمز است که بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت به آنها، یا خروج از آنها ممنوع است.تعطیلی ۱۰ روزه در ایران آغاز شده اما شمار زیادی از مردم گزارش می‌دهند که بسیاری ممنوعیت‌ها را رعایت نمی‌کنند و به گفته خود وزارت بهداشت میزان رعایت پروتکل‌ها ۵۶ درصد است به این معنی که نیمی از قوانین رعایت نمی‌شود.

روحانی در دفاع از سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در زمان نوروز گفته دولت رفت و آمد در عید را محدود کرده و پروتکل‌هایی وضع کرده که رعایت نشده است. اما منتقدان دولت را در نظارت "ناکافی" بر پروتکل‌ها و اجازه دادن به سفرهای نوروزی مقصر می‌دانند.

علاوه بر انتقاد از رویدادهای نوروز که گفته می‌شود به بالارفتن صعودی آمار مبتلایان کمک کرده، دولت به شدت مورد انتقاد است که در تهیه واکسن "کوتاهی" کرده است. ین اتهامی است که دولت رد می‌کند. حسن روحانی در سخنرانی اخیر خود آمریکا و دولت ترامپ را مقصر دانست و گفت این کشور مانع شده که ۱۰ میلیون دوز واکسن خریداری شده از سوی ایران به تهران منتقل شود.

در حال حاضر کمتر از یک درصد مردم ایران واکسینه شده‌اند و شمار این افراد بین ۱۲۰ تا بیش از ۱۶۰ هزار نفر اعلام شده است در حالی که دولت وعده داده بود تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر واکسن زده باشند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

حسن روحانی اظهار داشت: آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده در حالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود، اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم، اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد