Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:03:29 GMT

گرد و غبار در رامشیر به پنج برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۲۲۵۰

گرد و غبار در رامشیر به پنج برابر حد مجاز رسید

آسمان برخی شهرستان‌های خوزستان روز شنبه شاهد وقوع گرد و غبار بود به طوری که میزان غلظت آن در شهرستان رامشیر پنج برابر حد مجاز گزارش شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، میزان گرد و غبار در ساعت ۱۵ امروز در رامشیر به ۷۰۳ میکروگرم برمترمکعب رسید.

بر اساس این گزارش، در همین زمان میزان گرد و غبار در آبادان به ۲۲۷ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۲۰۷ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۲۰۰ میکروگرم برمترمکعب، و شوشتر ۲۵۹ میکروگرم برمتر مکعب، رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ساعت ۱۴ امروز میزان گرد و غبار در رامشیر ۶۸۱ میکروگرم برمترمکعب، آبادان ۳۳۹ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۱۵۱ میکروگرم برمترمکعب، بندر امام خمینی(ره)۲۶۱ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۲۵۲ میکروگرم برمترمکعب، خرمشهر ۲۱۵ میکروگرم برمترمکعب، و کارون ۱۹۵ میکروگرم برمترمکعب بود.

حد مجاز گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست از گرد و غبار، اختلافاتی را با آمار سامانه پایش هوای کشور نشان می‌دهد. با وجود وزش باد و گرد و غبار شدید در اهواز، گزارش حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در هوای اهواز در ساعت ۱۴ را در حد مجاز و در هوای کارون کمتر از ۲ برابر حد مجاز نشان داده است. این در حالیست که سامانه پایش هوای کشور هوای این ۲ شهر را در ساعت ۱۴ ، در شرایط بسیار ناسالم و آلوده‌تر از رامشیر اعلام کرده است.

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز شنبه، شاخص هوای اهواز ۲۶۹ و شاخص کارون ۲۱۲ ، در ساعت ۱۴ بوده است که شرایط بسیار ناسالم را نشان می‌دهد.

همچنین در این زمان هوای رامشیر با شاخص ۲۲۵ در شرایط ناسالم و آبادان با شاخص ۱۷۵ و حمیدیه با شاخص ۱۵۵ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشتند. بندر امام با شاخص ۱۲۳، سوسنگرد با شاخص ۱۱۴ و شادگان با شاخص ۱۱۷ نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هستند.

اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرده بود که روز شنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان، متوسط تا شدید خواهد بود و برخاستن گرد و خاک برای ساعاتی در این مناطق دور از انتظار نیست.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 گرد و غبار گرد و غبار خوزستان میزان گرد و غبار سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 میکروگرم برمترمکعب میزان گرد و غبار ساعت ۱۴ حد مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مهر در خبری نوشت: این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901616

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای اصفهان سالم است
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است