Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
شاید بتوان گفت بیشترین اتفاقات صنعت بیمه در سال 99 در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با ویروس کرونا و رونق بورس اوراق بهادار شکل گرفت که در ذیل اشاره می‌شود:
• حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث را می‎توان مهم‌ترین اقدام بیمه مرکزی در سال 99 دانست که با شیوع ویروس کرونا عملیاتی شد، این اقدام گامی مهم در توسعه خدمات الکترونیک شرکت‌های بیمه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس در پی آخرین بخشنامه بیمه مرکزی که در تاریخ 27/2/99 منتشر شد ، همه شرکت‌های بیمه از اول خرداد 99، صدور بیمه‌های شخص ثالث را بدون نسخه فیزیکی و فقط با نسخه الکترونیک آن انجام دادند.
• شاید بتوان گفت تحولات بورس در نیمه اول سال 99 ماه‌های پررونقی برای بیمه‌گران به دنبال داشت. در همین راستا در نیمه اول سال گذشته که با رونق بورس همراه بود گروه بیمه 2.7 درصد از ارزش کل بازار را در اختیار دارد. بر اساس داده‌های مربوط به تاریخ 29 آذرماه گروه بیمه ارزش بازاری معادل 2093 هزار میلیارد ریال داشته است.
• ورود شرکت‌های بیمه تخصصی به بازار بیمه از دیگر اتفاقات قابل توجه در سال 99 بود که نهاد نظارتی با مجوزدهی به 5 شرکت بیمه نشان داد که به دنبال افزایش ضریب نفوذ بیمه است. در این بین بنابر اذعان کارشناسان بیمه ایجاد فضای رقابتی و حضور شرکت‌های بیمه جدید و تخصصی می‌تواند به تکاپو و رقابت در صنعت بیمه منجر شود به شرط اینکه شرکت‌های جدید به دنبال ارایه محصولات نوین به بیمه‌گذاران باشند.
• تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی از دیگر وقایع مهم سال 99 در صنعت بیمه بشمار می‌رود. در حالیکه ایران جزو حادثه‌خیزترین کشورهای منطقه بشمار می‌رود، هر ساله هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری بابت وقوع حوادث فاجعه‌آمیز متحمل می‌شد که سرانجام با تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، امیدواری بسیاری در سامان‌دهی این حوادث ایجاد شد.
• بنابر گفته وزیر اقتصاد، ایجاد صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی منجر به ایجاد اطمینان خاطر و آسودگی شهروندان و ساکنین مناطق مختلف کشور که در معرض حوادث طبیعی هستند خواهد شد. همچنین رئیس کل بیمه مرکزی ایجاد این صندوق را فصل جدیدی در اثرگذاری صنعت بیمه قلمداد کرد.
• فعالیت‌های سندیکایی مدیران شعب شرکت‌های بیمه از دیگر اقدامات مثبت سال 99 بود، مسلما این اقدامات به انسجام بیشتر شرکت‌های بیمه در استان‌های مختلف می‌انجامد.
• اعطاء مجوز به شرکت‌های استارت‌آپی تحت آیین‌نامه کارگزاران برخط از دیگر فعالیت‌های مهم نهاد نظارتی بود که در سال 99 به بار نشست و نشان داد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه زیرساخت‌های آی‌تی و باز کردن فضای کسب و کارهای نوین است که در همین زمینه نیز به دلیل توسعه سنهاب بیمه مرکزی توانست نشان ویژه ریاست جمهور را از آن خود کند.
• انتقالات تخفیفات بیمه شخص ثالث که گامی مهم در راستای اجرای راننده محوری است، از دیگر اقدامات مهم صنعت بیمه محسوب می‌شود که در همین زمینه بیمه مرکزی اعلام کرد:
انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث از بیمه‌گذار به خودروی مشابه مالک، والدین، همسر یا فرزندان بلاواسطه، از مصوبات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود و گام بلندی است که در قانون جدید بیمه شخص ثالث برای حفظ منافع بیمه گذاران برداشته شده است.
• افزایش 37 درصدی نرخ بیمه نامه شخص ثالث در پی افزایش بیش از 40 درصدی نرخ دیه از دیگر وقایع پایانی سال 99 محسوب می‌شود.
بیمه معلم در یک نگاه کوتاه:
• افزایش سرمایه بیمه معلم نقطه عطف تحقق اهداف شرکت در سال 99 محسوب می‌شود که به دنبال آن تحقق برنامه‌های دیگری چون افزایش توانگری مالی شرکت بیمه معلم نیز عملیاتی می‌گردد.
• تحقق پرتفوی 31,000 میلیارد ریالی در بازه یکساله
• افزایش سهم از بازار شرکت از 3،6% به 4% طی دوره یکساله (طبق آخرین آمار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران)
• افزایش 126 درصدی ارزش سهام شرکت نسبت به سال گذشته
سال 99 در حالی زیر سایه" corona virus " سپری شد که نگاهی به وقایع صنعت بیمه و در کنارآن اقدامات بیمه معلم می‌تواند تجربه‌ای برای آینده و چراغ راه 1400 باشد.
روابط عمومی بیمه معلم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت های بیمه حوادث طبیعی بیمه مرکزی بیمه معلم صنعت بیمه شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود

امام جمعه قم خطاب به مسئولین گفت: در بودجه آموزش و پرورش کم نگذارید و سند تحول آموزش و پرورش کاملاً اجرا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه  امروز قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید: «ُوصِیکُمْ أَیُّهَا النَّاسُ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ کَثْرَةِ حَمْدِهِ عَلَی آلَائِهِ إِلَیْکُمْ وَ نَعْمَائِهِ عَلَیْکُمْ وَ بَلَائِهِ لَدَیْکُمْ؛ فَکَمْ خَصَّکُمْ بِنِعْمَةٍ وَ تَدَارَکَکُمْ بِرَحْمَةٍ؛ ای مردم، شما را در برابر عطاهایی که خداوند ارزانی‌تان داشته، نعمت‌هایی که شما عنایت کرده و احسانی که حق شما داشته است به ترس از خدا و به سپاس فراوان سفارش می کنم.»

وی در رابطه با آثار و برکات اعتقاد به معاد و روز رستاخیز در اصلاح نگاه انسان به هستی گفت: خداوند در آیه 66 و 67 سوره مریم می فرماید:« وَیَقُولُ الْإِنْسَانُ أَإِذَا مَا مِتُّ لَسَوْفَ أُخْرَجُ حَیًّا، أَوَلَا یَذْکُرُ الْإِنْسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ وَلَمْ یَکُ شَیْئًا؛ انسان (در امر معاد شک کند و) گوید: آیا چون من بمیرم باز به زودی مرا از قبر بیرون آورده و زنده خواهند کرد؟! آیا آدمی (برای ایمان به معاد) متذکر آن نمی‌شود که اول که هیچ محض و معدوم صرف بود ما او را ایجاد کردیم؟»

خطیب جمعه قم بیان کرد: معاد باوری یکی از ارکان ادیان توحیدی است که بعد از توحید قرار دارد، چون معاد مسیر زندگی انسان و نگاه انسان را هستی تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه کسانی که به مبدا و معاد باور دارند زندگی و نگاه متفاوتی دارند، افزود: کسی که به معاد باور دارد صبور، پرتحمل و شکیبا مب شود و همه چیز راه به جان می خرد تا به جانان وصل شود. بنابراین اگر تعریف ما نسبت به دنیا و آخرت هدفمند شد نگاه ما تغییر می‌کند. اکر انسان بداند که دنیا مجموعه ای از رنج ها، تلخی ها، خواسته و ناخواسته ها است نگاهش تغییر می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: همه پیامبران به دو اصل مهم یعنی به مبدأ و معاد دعوت کردند؛ اگر نگاه به مبدأ درست شود معاد، عدالت، امامت و... نیز درست می‌شود؛ زیرا انسان می‌داند همه امور حسابرسی دارد.

وی با اشاره به اینکه بین کسی که تصور می‌کند همه چیز در این دنیا است و کسی که می‌داند این دنیا محل عبور است تفاوت است، اضافه کرد: دنیا در دید انسان معاد باور یک ابزار است. معاد باوری باعث می‌شد که بینش انسان نسبت به دنیا وسعت می بخشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: زندگی انسان دارای فصل‌های متعددی است که بخش کوچکی آن در این دنیا است و بخش‌های اصلی آن در سرای آخرت است.

وی در رابطه باعملیات وعده صادق اظهار داشت: نیروی‌های مسلح با این کار دل مردم را شاد کردند. جهان بیان می‌کرد کسی حریف رژیم صهیونیستی نیست اما نیروهای مسلح ما با غرش موشک‌ها و پهپادها و عبور از پدافندهای دفاعی 28 کشور خلاف این را نشان دادند. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید امید به آینده داشته باشید و این عملیات از مصادیق امید به آینده است.

وی با تأکید بر اینکه دنیا اقدام ایران را اقدامی مؤثر و اخلاقی معرفی کرد، افزود: اقدام ایران دقیق، ظریف و حساب شده بود. از همان جایی که هواپیماهای اسرائیل بر خواستند همان جا را زدیم. ما مثل رژیم صهیونیستی نیستیم که بیمارستان‌ها، مردم و کودکان را بزنیم، بلکه مردانه و جوانمردانه می‌زنیم.

امام جمعه قم گفت: رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا، برخی کشورهای اروپایی که همراهی کردند و همراهان منطقه‌ای صحنه را باختند و اعتبار نداشته را هم از دست دادند و این رژیم در یک محاصره باقی ماند و راهی جز این ندارد که سکته کند و به کسانی که پیش از او رفته‌اند بپیوندد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: از همه کسانی که در این دو هفته برای حفظ ارزش‌ها و حجاب و عفاف به میدان آمدند و زخم زبان‌ها و ملامت‌ها را به جان خریدند، اما از پای ننشستند و روز گذشته در حرم کریمه اهل بیت (س) قسم یاد کردند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: حجاب یک واجب شرعی و اصل قانونی است و دشمن می‌خواهد در مسئله حجاب برای ما یک چالش به وجود بیاورد و دست بیگانه در کار است. کسانی که گاهی احساس می‌کنید در مسئله فقهی نظر دیگری دارید در رابطه بااینکه دشمن این مسئله را طراحی می‌کند چه می‌خواهید بگویید؟ همراهی با دشمن؟

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روز معلم بیان کرد: شهید مطهری معلم و الگویی برای همه سطوح جامعه بود و به همین خاطر روز شهادتش روز معلم شد.

وی با بیان اینکه بعد علم‌آموزی، یاد دادن تفکر و آموزش عملی اخلاق سه بعد معلمی است، اظهار داشت: معلم باید کاری کند که انسان از سطحی‌نگری و سطحی اندیشیدن پرهیز کند. رفتار و گفتار معلم باید جنبه الگویی برای گروه هدف در همه سطوح آموزشی داشته باشد. اگر تحول در جامعه می‌خواهیم باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود.

امام جمعه قم خطاب به مسئولین گفت: در بودجه آموزش و پرورش کم نگذارید تا معلم ما با عشق و علاقه بر سر کلاس برود تا ذهن او مشغول امور دیگر برای گذران زندگی‌اش نباشد. سند تحول آموزش و پرورش کاملاً اجرا شود؛ اگر بهترین سند را بنویسیم؛ اما در کمد بماند و اجرا نشود تحولی در آموزش و پرورش ایجاد نمی‌شود.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه آموزش و پرورش ما باید خروجی داشته باشد، عنوان کرد: تربیت انسان‌هایی در تراز نظام اسلامی باید خروجی آموزش و پرورش باشد. انسان‌هایی صبور، متوکل، مؤمن، متدین، امیدوار به آینده روشن و آماده برای هر نوع مجاهدت باید خروجی آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره روز کارگر افزود: در نگاه اسلام نقش کلیدی برای کارگر وجود دارد و پیامبر (ص) دست پینه بسته کارگر را بوسه می زد. کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند. کارفرمایان و کارگران در یک جبهه جنگ اقتصادی هستند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خوشبختانه در دولت فعلی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند که این کار باید استمرار پیدا کند، گفت: کارگران مسئولیت سترگ دارند. وظیفه‌شناسی، انضباط کاری و برای ارتقا کشور مایه گذاشتن از وظایف کارگران است که باعث می‌شود ما شاهد جهش تولید و حرکت انقلابی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به روزشورا (9 اردیبهشت) گفت: به اهمیت شورا هم در متون دینی و هم در قانون ما تأکید شده است و اصل 100 تا 106 قانون اساسی به شیوه کار شوراها پرداخته است و جایگاه مهمی در قانون اساسی برای شوراها قرار داده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در رابطه با نکات کلیدی در شورای ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم بیان کرد: افرادی که می‌خواهند وارد شورا شوند یا در شوراها قرار دارند لازم است پایبند به الزامات قانونی باشند و در خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

وی با بیان اینکه عدم سو استفاده از قدرت و امکانات و اختیارات، پاک‌دستی، توانمندی، خوشنام بودن و دلسوزی برای مردم از لوازم موفقیت هر شورا است، افزود: مسئولین دولتی ما شوراها را مزاحم کار خود نمیدانند بلکه شوراها با مسئولین هم افزا هستند و کارها را رو به جلو می برند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت