Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه شب کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان خراسان شمالی تاکنون سه هزار و ۸۲۰ داوطلب برای کرسی نمایندگی شوراهای اسلامی روستایی این استان ثبت نام کردند که یک هزار و ۵۲ نفرشان دارای حداقل یک دوره عضویت در شوراهای روستایی را در کارنامه شان دارند.
براساس این گزارش بیشترین داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای روستایی استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان اسفراین با ۷۴۷ داوطلب و کمترین آن نیز با ۶۶ نفر مربوط به شهرستان گرمه در جنوب غربی این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته اطلاع رسانی انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی تعداد داوطلبان ۶ شهرستان دیگر استان را به ترتیب ،شیروان ۷۱۱ ، بجنورد ۶۲۶ ، مانه و سملقان ۶۱۴ ، راز و جرگلان ۳۸۰ ، فاروج ۳۶۱ ، جاجرم ۱۳۹ اعلام کرد.
طبق این گزارش مدارک حدود ۷۱.۳ درصد از داوطلبان زیر دیپلم و مابقی نیز دارای مدارک تحصیلی حوزوی، دیپلم و یا بالاتر دارند و ۱۶۶ نفر از این داوطلبان را نیز زنان تشکیل می دهند که حدود پنج درصد داوطلبان را شامل می شود.
ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی استان خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور ۱۶ فروردین ماه شروع و تا ۲۲ فروردین ماه ( فردا ) ادامه دارد.
استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکهزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بجنورد استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بجنورد استانداری خراسان شمالی انتخابات ۱۴۰۰ بجنورد استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی اخبار کنکور استان خراسان شمالی شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود