Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@18:27:07 GMT

شریک شدن خارجی ها را در بهره‌برداری از لوله‌های عربستان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۳۶۷۷

روز جمعه ٩ آوریل/۲٠ فروردین، شرکت آرامکو اعلام کرد که قرارداد مربوط به خط لوله‌ها، "یکی از بزرگ‌ترین توافق‌های جهان در حوزۀ زیرساخت‌های نفتی است".بر این اساس، آرامکو و کنسرسیوم یادشده شرکتی را تأسیس کرده‌اند که ۵۱درصد سهام آن متعلق به آرامکو و باقی متعلق به کنسرسیوم است. هرچند مشخص است که عضو و پایۀ اصلی این کنسرسیوم صندوق آمریکایی EIG است، اما نام سایر شرکت‌های عضو کنسرسیوم اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای بلر توماس، رئیس صندوق EIG تأکید کرده است که قرارداد شامل خط لوله‌های "موجود و آینده" می‌شود. مقامات سعودی نیز یادآوری کرده‌اند که "مالکیت و کنترل" شبکۀ خط لوله همچنان تماماً در اختیار آرامکو است.بدین ترتیب شرکت آرامکو استراتژی خود را برای جلب سرمایۀ خارجی به سوی عربستان دنبال می‌کند. از زمان قدرت گرفتن محمد بن سلمان، عربستان می‌کوشد تا سرمایه‌گذاری خارجی را گسترش دهد. با اینحال، هنوز هم شرکت‌های بزرگ غربی یا آسیایی، امارات متحد عرب را ترجیح می‌دهند.آرامکو که زمانی فقط تحت نظر دولت عربستان بود، کم‌کم  پیشتاز حرکت به سوی سرمایه‌های خارجی شده است. شرکت نفت عربستان از اواخر سال ۲٠۱٩ سهام خود را در بازار بورس ریاض عرضه کرد. قبلاً گفته می‌شد که سهام این شرکت در مرحلۀ نخست در بورس نیویورک یا لندن عرضه خواهد شد، اما این موضوع به دلایل نامعلوم عملی نشد.

رادیو فرانسه

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق گفت: با پیگیری های صورت گرفته با بخش خصوصی و با مشارکت فولاد سنگان، ساختمان در حال احداث شرکت فولاد با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی در حاشیه بازدید از سایت ایستگاه در حال احداث فولاد، برای تبیین شرایط بهره برداری و تبادلات بین راه آهن و بخش خصوصی، در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت فولاد سنگان شرکت کرد.

گفتنی است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شده و در حال حاضر واحد گندله سازی و کنسانتره سازی این شرکت، در حال تولید است و راه آهن شرق محصولات این شرکت را به مقاصد مورد نیاز بارگیری و حمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی