Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@10:07:50 GMT

هشدار اوکراین درباره تحرکات مرزی روسیه

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۴۲۵۰

هشدار اوکراین درباره تحرکات مرزی روسیه

وزیر دفاع اوکراین با هشدار درباره احتمال کشیده‌شدن این کشور به درگیری در پی اقدامات تحریک‌آمیز روسیه، گفت اقدام مسلحانه مسکو علیه کی‌یف فقط در صورت تصمیم‌گیری در سطوح عالی کرملین ممکن است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین، «آندری تاران» وزیر دفاع این کشور درباره آنچه که اقدامات تحریک‌آمیز روسیه خواند، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تاران شامگاه شنبه گفت احتمال دارد اوکراین در پی ستیزه‌جویی‌های روسیه، به درگیری در منطقه دونباس واقع در شرق این کشور، تحریک شود.

وی در ادامه توضیح داد که ادعاهای مسکو درباره نقض حقوق روس‌زبان‌ها در شرق اوکراین، می‌تواند دلیل ازسرگیری ستیزه‌جویی‌های مسلحانه روسیه علیه این کشور باشد.

وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای افزود: «همزمان، باید توجه داشت که تشدید ستیزه‌جویی مسلحانه فدراسیون روسیه علیه اوکراین، احتمالا فقط زمانی رخ می‌دهد که تصمیم سیاسی مرتبط در عالی‌ترین سطح کرملین گرفته شود».

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

روز جمعه نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با هشدار درباره نزدیک‌شدن شرایط شرق اوکراین به انفجار و احتمال وقوع درگیری، گفت کرملین نگران شروع احتمالی جنگ داخلی در این کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اوکراین روسیه شرق اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: اوکراین در حال حاضر بیش از ۱۱۱ هزار سرباز و ۲۱ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی را در سال جاری (۲۰۲۴) از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو در یک کنفرانس با کارمندان ارشد نیروهای مسلح روسیه گفت: در کل، امسال آنها ۱۱۱ هزار نفر از نیروها و ۲۱ هزار واحد از سلاح و تجهیزات نظامی را از دست داده‌اند. علاوه بر این، کی‌یف به دلیل خواسته‌های ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری از حمله نیروهای مسلح روس به هر قیمتی، روزانه ۱۰۰۰ سرباز را از دست می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ایالات متحده و متحدانش خواستار این هستند که اوکراین از سقوط خطوط دفاعی خود جلوگیری کند و به هر قیمتی شده این کار را بکند، در نتیجه، خسارات روزانه دشمن در ماه آوریل به ۱۰۰۰ کشته افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه هم‌چنین گفت که ارتش روسیه از ابتدای سال کنترل ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید را به دست گرفته است. وی افزود: نیروهای مسلح روس در طی دو هفته گذشته کنترل کامل شهرکهای Novobakhmutivka ،Semenivka و Berdychi را در جمهوری خلق دونتسک به دست آوردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه