Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@02:58:26 GMT

#کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۴۴۴۴

#کرونا

دیروز هم بحث اصلی در شبکه‌های اجتماعی کرونا بود اما این بار کاربران درباره تعطیلی‌ها و محدودیت‌های سراسری ۱۰ روزه که از دیروز آغاز شده صحبت می‌کردند. کاربران زیادی به اینکه بسیاری از کسب و کارها به فعالیت‌شان ادامه داده‌اند و متروها و اتوبوس‌ها شلوغ است اشاره می‌کردند.

به‌نظر بسیاری از آنها خستگی مردم و مشکلات اقتصادی و البته نبود قوانین سختگیرانه عامل بی‌توجهی به این محدودیت هاست: «‏مطمئنید تعطیلی سراسری اعمال کردید؟ این همه جمعیت توی خیابون و بی‌ آر تی چیکار دارن سر صبحی؟»، «‌‎همت از شدت ترافیک قفل بود امروز برعکس روزهای دیگه!»، «‏پارسال وقتی از اول اسفند رفتم تو قرنطینه دست‌کم از قبل یه ذخیره‌ای برای روحیه و انرژی و امیدی به تموم شدن ‎کرونا تو فصل گرما و اومدن واکسن داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان ولی وقتی بیش از یک ساله هیچ‌ تفریحی نداشتم از نظر روحی خالی و داغونم و بدون ذره‌ای امید... قرنطینه سخت‌تر و سخت‌تر و سخت‌تر شده»، «‌‎خنده تون نمی‌گیره بگم؛ دیشب در یکی از روستاهای استان ما عروسی مفصلی برپا شده؟ دیگه مردم برای گشت و نظارت و پلمب و جریمه و... تره هم خرد نمی‌کنند»، «‌‎واقعاً خود مردم نباید به فکر باشند؟ شوخی که نیست. دیشب پارک قیامت بود، جا پارک نبود. مسافرت هست. پارتی و میهمانی هست. مراسم مذهبی هست. ماسک نمی‌زنند. جواب آخر: عمر دست خداست»، «‏داروخانه بیماران خاص در‌ یکی از شلوغ‌ترین حالت‌های ممکنه. آدم‌هایی که خودشون درگیر بیماری هستن میان تو کرونا و گرما و آلودگی هوا بیرون داروخانه توی خیابون پشت هم‌ صف می‌کشن. قبلش هم برای تأیید نسخه‌شون حداقل سه جا سنگ ‌قلاب شدن.»، «‏توی همین دور و اطراف مخصوصاً محله‌هایی که اداری شدن کلی پارک کوچک خلوت پیدا کردم، از اینها که فقط خودتی و خودت. این‌جوری بار قرنطینه و معاشرت نداشتن بلکه از روی بچه کم بشه.»، «تعطیل نیست که. بابای من سازمان دولتی کار می‌کنه، رفته سر کار. کلاس خودمم عصر تشکیل می‌شه. کجارو تعطیل کردن دقیقاً؟‏»، «شرکت‌های خصوصی کلاً از قواعد مملکت جداست، ما که هیچ تعطیلی‌ای تعطیل نشدیم، اینم روش.»، «‏امروز که همه سر کار بودن... پس کجا رو تعطیل کردن؟»، «‏کاش یکی حرف ما مردم عادی رو گوش می‌کرد. خسته شدیم بس که گفتیم واکسن بخرید. دیگه مردم رعایت قرنطینه رو نمی کنن. تا حالاشم به‌خاطر امید به واکسن رعایت می‌کردن. رستوران رو تعطیل می کنی میرن پارک، پارکو تعطیل می‌کنی میرن خونه، خستهههه شدن میفهمین خسته!راهش فقط واکسنه.»، «‌‏در واقع هیچ جا تعطیل نیست فقط باید در بزنی.»، «‏مثلاً تعطیل کردن؟ مترو از همیشه شلوغ تره و بیشتر کارمند توشه که»، «‏هر بنگاه اقتصادی که در اثر شرایط اقتصاد کلان ایران تعطیل یا غیرفعال می‌شود، ورای اینکه عددی در آمار تولید ناخالص داخلی و اشتغال باشد، لطمه‌ای به سرمایه فنی و مدیریتی کشور و ‎امید و انسجام اجتماعی ‎ملت است.»‌

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901507

دیگر خبرها

  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد