Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستوده نیا: از بچگی به کار خبرنگاری علاقه داشتم تا اینکه تابستان سال ۹۸ بود که فراخوان باشگاه خبرنگاران جوان را دیدم در آن جا پس از گذراندن دوره دو ماهه با حضور اقای حجازی، امتحان دادم و قبول شدم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، بانوان موفق زیادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که در زمینه های مختلف علمی، ورزشی، هنری، موفقیت های چشمگیری به دست آورده اند و توانسته اند خود را به عنوان یک الگو برای زنان و دختران استان معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 گفتگوی خواندنی با بانوی خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی را می خوانید که گزارش های خبری متنوعی از جمله «ننه آبی» را کار کرده بود و با وجود سن کم نشان از توانایی وی در امر خبرنگاری است.

 

خودتان را معرفی کنید؟

ستوده نیا : محدثه ستوده نیا متولد 1377 و 22 سال سن دارم، افتخار میکنم که روستازاده هستم و دانشجوی ترم آخر رشته تربیت بدنی و از یک و نیم سال پیش به خانواده باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج پیوسته ام.

 

از بچگی به کار خبرنگاری و تدریس علاقه داشتم، سالهای قبل در زمینه تدریس خصوصی دروس ابتدایی فعالیت داشتم تا اینکه تابستان سال 98 بود که فراخوان باشگاه خبرنگاران جوان را دیدم در آن جا پس از گذراندن دوره دو ماهه زیر نظر آقای حجازی، در آزمون دوره قبول شدم بعد از قبولی در آزمون برای مصاحبه رفتم و بعد از مصاحبه از من یک گزارش خواستند که آن را تهیه کردم و تحویل دادم و بعد از مدتی به من اطلاع دادند می توانم فعلا به عنوان خبرنگار مکتوب آغاز به کار کنم. چند هفته شروع به کار کرده بودم که اولین گزارش تصویری را آغاز کردم و کارم را ادامه دادم.

یادم می آید همان اوایل بعد از انتشار اولین گزارش تصویری ام، به زادگاهم که رفتم مورد لطف و استقبال گسترده مردم قرار گرفتم و این واکنش برایم جالب بود.

 

 کار خبرنگاری چه جذابیت هایی برای شما داشت که وارد این حوزه شدید؟

ستوده نیا : من عاشق هیجان هستم و دوست داشتم وارد کاری شوم که هیجان دارد، این کار حساسیت بالایی دارد، من هر گزارشی کار می کنم متفاوت تر از گزارش های قبلی است، با افراد جدید آشنا می شوم و یک سری چیزها را بیشتر یاد می گیرم و این برای من قوت قلبی بود که در این مسیر ایستادگی کنم.

اکنون نیز هستم و امیدوار هستم بتوانم با همراهی خداوند تکلیفی که بر عهده دارم انجام دهم.

 

زمانی که خواستید اولین گزارش خود را کار کنید چه حسی داشتید؟

ستوده نیا : قطعا موقع اولین گزارشم استرس هم داشتم اما شور و شوق این کار باعث می شد که برای شروع مصمم تر باشم.

تجربه اولین بار جلوی دوربین رفتن و میکروفون به دست گرفتن برایم خیلی با ارزش بود و سعی می کنم همیشه آن لحظه را به یاد داشته باشم و یک انرژی مثبت برای ادامه کارم باشد.

 

به نظر شما مهم ترین رسالت یک خبرنگار چیست؟

ستوده نیا : تکلیف یک خبرنگار می تواند بازتاب دهنده مشکلات و خواسته های مردم باشد، به گونه ای که هیچ گونه جبهه گیری نداشته باشد و تنها طرف مردم باشد.

 

 چه اهدافی در آینده دارید؟

ستوده نیا :برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صدا و سیما ثبت نام کردم تا ببینم خدا چه میخواهد. دوست دارم در این مسیر چیزهای بیشتری یاد بگیرم و مدیون خودم نباشم، این کار و حرفه انقدر دانش وسیعی دارد که باز هم چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، همچنان طالب یادگیری هستم.

 

 شما گزارش ننه آبی را کار کردید چه شد که به این فکر افتادید و سراغ این گزارش رفتید؟

ستوده نیا : بازی های جام باشگاه های آسیا بود، در باشگاه خبرنگاران نشسته بودیم و همکاران در حال صحبت کردن در خصوص تیم ها و بازیکنان بودند که مدیر باشگاه اقای پسند گفتند چنین سوژه ای در گذشته بود که می توانیم با زاویه و نگاه جدید تری به آن بپردازیم.

 

من گفتم انجام می دهم بعد از پیگیری های انجام شده ما تا نزدیک دو سه هفته منتظر بودیم که جواب بدهند، هر بار هماهنگ نمی شد بعد از مدتی همراه تیم به سراغ ننه آبی رفتیم، به نظر من آن روز یکی از بهترین روزهای من بود خیلی خوش برخورد و خوش اخلاق بودند که لذت می بردم.

 

با توجه به کسالت و کهولت سنی که ننه آبی داشت تهیه گزارش ما 6 ساعت طول کشید، گزارش تمام شد تدوین زدیم و پخش شد، فکر نمی کردم تا این اندازه بازخورد داشته باشد، در کانال های مختلف مجازی از جمله کانال تلگرامی باشگاه استقلال بارگذاری شده بود.

 

از همه مردم که ما را در این گزارش همراهی کردند تشکر می کنم.

 

اهل سیاست هستید؟

ستوده نیا : ترجیح می دهم سیاسی نباشم، در حیطه خبری خیلی در خصوص سیاست وارد نشده ام، فعلا ترجیح می دهم سوژه های نرم تری کار کنم.

 

 به نظر شما چه مشکلی در استان وجود دارد که یک مانع بزرگ برای توسعه محسوب می شود؟

ستوده نیا :استان ما یک استان کوچک است اما پتانسیل های زیادی دارد که می تواند کهگیلویه و بویراحمد را به استانی بهتر تبدیل کند، اگر مسئولان دست به دست هم دهند تا شرایط استان را بهتر از شرایط فعلی کنند، همه چیز بهتر خواهد شد؛ اشتغال یک مسئله بسیار مهم است امیدوار هستم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد که هیچ جوان بیکاری نداشته باشیم.

 

 دوست دارید چه سوژه خاصی انجام دهید؟

ستوده نیا : هر گزارشی که کار می کنم خیلی متفاوت تر از گزارش های قبلی است، من برای گزارش هایی که رفتم گریه کردم، خندیدم، به نظر من همین ها آن چیزی است که من به دنبالش هستم این ها باعث می شود هر بار با یک موضوع جدید آشنا شوم، حرفه خودم را خیلی دوست دارم و تلاش می کنم به اهدافی که می خواهم برسم.

 

 تا کنون در خصوص گزارش هایی که کار کرده اید دچار سانحه یا اتفاقی شده اید؟

ستوده نیا : بله برخی سوژه ها باید مسافت زیادی را طی کنیم، منطقه لوداب رفته بودم و مسیری که طی کرده بودیم خیلی نامناسب بود و سخت گذشت.

 

این چیزها همیشه همراه یک خبرنگار هست، اما من همه سختی ها را دوست دارم و به جان می خرم ما اصلا کار آسان نداریم اگر هم باشد آن جذابیت را ندارد، من وقتی وارد این کار شده ام قطعا سختی های آن را نیز پذیرفته ام و با عشق کارم را پیش می برم.

در جریان تهیه گزارش در سی سخت وضع بوجود آمده برای مردم و بی خانمانی اولیه شان دچار ناراحتیم کرد تا جاییکه یادم می آید، یک روز که از قضا بارانی هم بود نزدیک به یک ساعت برای مردم زلزله زده گریه می کردم.

 

 

گزارشی هم در خصوص کرونا کار کردید؟

ستوده نیا : بله اولین گزارشی که کار کردم در همین خصوص بود، گزارشی از مردم شریف استان و صاحب خانه هایی که کرایه چند ماه خود را بخشیده بودند، گزارش هایی که کار کردم متفاوت و در بخش های مختلف است.

 

اولین چیزی که با شنیدن این کلمات به ذهنتان می رسد بیان کنید.

یاسوج: پایتخت طبیعت

زلزله: سی سخت

انتخابات: سرنوشت

حاج قاسم: سردار دل ها

فرودگاه یاسوج: یادآور حادثه تلخ سقوط هواپیما

شورای شهر: امیدوارم خوب باشند.

 

صحبت پایانی اگر دارید بفرمایید

ستوده نیا : از شما تشکر می کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادید و از مردم عزیز استان هم درخواست دارم در این روزها که کرونا بسیار خطرناک تر از همیشه ظاهر شده است مراقب خودشان باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

پایان پیام/630

منبع: شبستان

کلیدواژه: باشگاه خبرنگاران اولین گزارش ستوده نیا ننه آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد یک و نیم میلیون یورویی از سکه‌هایی که بازدیدکنندگان به داخل یک فواره می‌ اندازند

 

سکه‌هایی که بازدیدکنندگان برای برآورده شدن آرزوها، یافتن عشق زندگی، سلامتی و بازگشت به فواره تروی در روم (رم) می اندازند، به زندگی افرادی کمک می‌کند که هرگز آنها را ندیده اند.

به گزارش عصرایران به نقل از فرانس 24، صدها سال است که براساس یک آئین سنتی بازدیدکنندگان و گردشگران برای برآورده شدن آرزوی خود سکه هایی را به فواره و آبنمای تروی رم می اندازند.

امروزه سکه ها هر چند روز یک بار برای یک سازمان خیریه جمع آوری شده و برای تامین مالی یک بانک غذا و پروژه های رفاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در سال 2022 خیریه کاریتاس حدود 1.5 میلیون دلار را از فواره تروی جمع کرد و این مبلغ در سال 2023 کمی بیشتر شد. بخشی از این مبالغ باعث باز شدن چند سوپرمارکت برای افراد نیازمند در رم شده است.

سکه ها پس از جمع آوری از سوی کارکنان با سشوار و دستگاه‌های دیگر خشک، دسته بندی و شمارش می‌شود.

روی تابلوهای اطراف فواره و آبنما نوشته شده که این سکه ها صرف امور خیریه می شوند. این نوشته بسیاری از گردشگران در کنار این سازه تاریخی دوران باروک را خوشحال می کند.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای سکه‌ای که رهبران جهان در آب انداختند (فیلم) جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی رم 180 سال قبل (+عکس)

دیگر خبرها

  • اعتبارات بنیاد شهید در حوزه درمان به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید
  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • اصل نظارت با وزارت صمت است
  • بغض وحدت ساز
  • تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • درآمد یک و نیم میلیون یورویی از سکه‌هایی که بازدیدکنندگان به داخل یک فواره می‌ اندازند