Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@07:55:46 GMT

برخواه: اولویت برای مرادی گرفتن سهمیه المپیک است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۰۸۲

برخواه: اولویت برای مرادی گرفتن سهمیه المپیک است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: تمرکز و اولویت ما در دسته ۹۶ کیلوگرم قهرمانی آسیا این است که سهراب مردی از لحاظ امتیازی از دو رقیبش پیش بیفتد و سهمیه المپیک را قطعی کنیم.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، محمد حسین برخواه درباره ی آخرین وضعیت تیم ملی وزنه برداری ایران پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیای ازبکستان بیان کرد: بعد از سه مرحله اردویی  که داشتیم، اکثریت وزنه برداران در آمادگی قابل قبولی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آسیب دیدگی هایی را از قبل داشتند اما در مجموع وضعیت به گونه ای است که امیدوارم هم از لحاظ مدالی و هم رده بندی تیمی نتایج خوبی بگیریم و مهم تر اینکه سهراب مرادی سهمیه المپیک را در دسته ۹۶ کیلوگرم به دست آورد.

 

* رقابت سهراب مرادی با وزنه برداران قرقیز و چین تایپه برای کسب سهمیه المپیک 
برخواه در مورد آخرین وضعیت سهراب مرادی نیز گفت: او وضعیت نسبتا خوبی دارد و هفته  گذشته که وزیر در تمرینات حضور داشت، رکورد مجموع بالاتر از ۴۰۰ کیلوگرم را ثبت کرد. اما شرایط مسابقه سخت است و امیدوارم به گونه ای پیش برود که در همین قهرمانی آسیا سهمیه را قطعی کند و دیگر لازم نباشد به مسابقات کلمبیا برود. رقابت مستقیم سهراب مرادی برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار قاره آسیا با وزنه برداران چین تایپه و قرقیزستان است. وزنه بردار قرقیزستان از لحاظ امتیازی وضعیت مطلوب تری دارد و  در تمرینات هم رکوردهای خوبی را ثبت کرده است و من از او شناخت دارم. 
 او ادامه داد: امیدوارم شرایط مسابقه به گونه ای پیش برود که از لحاظ امتیازی عقب ماندگی را جبران کنیم چون اگر مجبور شویم سهراب مرادی را به مسابقات کلمبیا اعزام کنیم، ریکاوری اش برای المپیک سخت می شود. امیدوارم در قهرمانی آسیا کار تمام شود و بعد از آن ریکاوری مناسبی داشته باشد و تمریناتش را برای حضور در المپیک آغاز کنیم.


 
*سهراب بر اساس عملکرد وزنه بردار قرقیز و چین تایپه وزنه می زند 
برخواه در پاسخ به این پرسش که چه رکوردی برای سهراب مرادی در نظر گرفته شده که با آن بتواند امتیاز لازم  را بگیرد، تصریح کرد: وزنه هایی که  وزنه بردار قرقیز و چین تایپه روز مسابقه دسته ۹۶ کیلوگرم می زنند را باید سریع محاسبه کنیم که بر اساس آن چه امتیازی می گیرند و مجموع امتیاز آنها را در رنکینگ  به دست آوریم و سپس محاسبه کنیم سهراب مرادی باید چه رکوردی ثبت کند تا با آن رکورد ها بتواند از لحاظ امتیازی از رقیبانش پیش بیفتد.


*امیدوار هستم که سهمیه سهراب مرادی در قهرمانی آسیا قطعی می شود
 او در مورد اینکه یکی از سخت ترین روز های مربیگری اش را در رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم قهرمانی آسیا تجربه خواهد کرد، گفت: کارسخت است اما چون مسابقات کلمبیا در تقویم فدراسیون جهانی قرار دارد، جا برای جبران هنوز هست اما اگر سهراب مرادی را به کلمبیا اعزام کنیم چون با فاصله کم در دو مسابقه شرکت کرده است، عملکردش را در المپیک تحت تاثیر قرار می دهد. خودم هم امیدوار هستم در قهرمانی آسیا  کار را تمام کنیم و دیگر نیازی به اعزام به مسابقات کلمبیا نباشد.


*تمرکز ما کسب سهمیه ۹۶ کیلوگرم است نه رقابت با قطر و چین
  سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که در صورت حضور وزنه برداران قطر و چین در قهرمانی آسیا که رقیبان اصلی او در المپیک محسوب می شوند، برنامه سهراب مرادی رقابت با این دو وزنه بردار هم هست یا خیر، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد تمرکز ما گرفتن امتیاز و کسب سهمیه المپیک است و دنبال این هستیم که سهراب از وزنه برداران چین تایپه و قرقیزستان پیش بیفتد. سهراب مرادی وزنه بردار ثابت شده ای است و قهرمان المپیک و بازی های آسیایی و رکورددار جهان است بنابراین هدف ما طلای آسیا نیست بلکه می خواهیم سهمیه المپیک را بگیریم.  

 

*داودی به دلیل مصدومیت با احتیاط کار می کند
برخواه در مورد وضعیت علی داودی وزنه بردار فوق سنگین ایران بیان کرد: داودی آسیب دیدگی زانو دارد. البته تمرینات خود را به طور منظم پیگیری می کند اما در فرم مسابقه اهواز نیست و نسبت به آن موقع افت داشته است. از طرفی ما هم مجبور بودیم با  احتیاط  با او کار کنیم تا آسیب دیدگی اش  تشدید نشود و این مسابقه را به سلامت پشت سر بگذارد. 

 

*علی هاشمی خودش به اردو نیامد
سرمربی تیم ملی وزنه برداری در مورد علت غیبت علی هاشمی در اردوی پایانی تیم ملی تصریح کرد: ما علی هاشمی را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم و وقتی او را دعوت کردیم و اسمش را هم اعلام کردیم یعنی خواسته ما این بود که او را در ترکیب داشته باشیم اما تصمیم خودش  این بود که به  اردو نیاید و دلیلش را هم  نمی دانم.

 

*اگر می دانستیم رستمی تصمیم به تغییر وزن دارد، در اوزان دیگر نفر دعوت می کردیم
او در مور اینکه تغییر وزنه کیانوش رستمی باعث شد مجبور شود یکی از وزنه برداران دسته ۸۹ کیلوگرم را بر خلاف میلش کنار بگذارد یا خیر، گفت: در دسته ۸۹ کیلوگرم محمد زارعی و صالح چراغی را داشتیم که وضعیت نسبتا خوبی داشتند و روی آنها سرمایه گذاری کرده بودیم. اگر از اول می دانستیم شرایط به این شکل است (رستمی تصمیم به تغییر وزن دارد) بجای اینکه سه نفر در دسته ۸۹ کیلوگرم دعوت کنیم، در اوزان دیگر نفر اضافه می کردیم.

وزنه برداری محمدحسین برخواه

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزنه برداری محمدحسین برخواه قهرمانی آسیا دسته ۹۶ کیلوگرم لحاظ امتیازی مسابقات کلمبیا سهمیه المپیک وزنه برداران سهراب مرادی وزنه برداری وزنه بردار چین تایپه تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: از نظر روحی و روانی شکست تیلور روی ما بسیار تاثیر دارد و خوب است و نباید فراموش کنیم فردی که قهرمان جهان و المپیک را شکست می‌دهد، پس آن فرد هم خوب است و این نیست که ما بگوییم حتما کار تمام است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، علیرضا دبیر در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزشی سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: المپیک سخت است و در این بازی‌ها مدال نریختند تا ما برداریم و بیاوریم. کار ما بسیار سخت است و امیدوارم خدا کمک کند و سرجمع در المپیک بتوانیم اگر یک طلا در آزاد و فرنگی بگیریم، بردیم. امیدوارم توقع را بالا نبرند. در هر المپیک چهار طلا گرفتیم و اگر بتوانیم یک مدال طلا بگیریم، شاهکار کردیم. هر موقع فدراسیون مدال طلا در المپیک گرفته است، عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: درباره حسن یزدانی و حذف تیلور کادر فنی باید صحبت کند اما قرار شد شنبه حسن بیاید تا با او صحبت کنم چون چند روز دیگر هم با کادر فنی هماهنگ کرده است تا در این اردو هم شرکت نکند و در اردوی بعدی حضور یابد. باید جلو برویم و ببینیم کتف و بدن او چطور است و کادر فنی درباره او تصمیم بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی عنوان کرد: از دو بعد باید کشتی شکست تیلور را باید نگاه کنید. یکی آنکه انتخابی خیلی مهم است و قهرمان آنها از قبل انتخاب شده نیست. امروز می‌بینید دو سه کشتی‌گیر چون جردن باروز و تیلور سه قهرمان المپیکی آنها در انتخابی می‌بازند. ما باید این را اول یاد بگیریم و خداراشکر پای انتخابی ایستاده‌ایم. تا الان همه بچه‌ها انتخابی گرفتند. از نظر روحی و روانی شکست تیلور روی ما بسیار تاثیر دارد و خوب است و نباید فراموش کنیم فردی که قهرمان جهان و المپیک را شکست می‌دهد، پس آن فرد هم خوب است و این نیست که ما بگوییم حتما کار تمام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی در پاسخ به اینکه سعید اسماعیلی درخشش قابل توجهی در قهرمانی آسیا دارد و احتمال دارد با گرایی کشتی بگیرد؟ گفت: جدولی که رنگرز آورد و چرخه آن به این سمت پیش رفت که باید کشتی بگیرند. قرار شد مجارستان بروند و در آنجا کشتی بگیرند و در آنجا کادر فنی تصمیم می‌گیرد. انتخابی آمریکا به ما یک درس داد که قهرمانان المپیک و جهان آنها هم باید در انتخابی باشند و این موضوع به ما درس داد.

دبیر گفت: چرخه انتخابی تیم ملی ما از آنها حتما قوی‌تر است. کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا روز قبل از کشتی با تیلور، چهار کشتی گرفته بود. ما در ایران اینکار را نمی‌کنیم. شاید یک قهرمانی یک روز، روز او نباشد و او را کنار می‌گذارند. مربی ما در چرخه انتخابی تیم ملی می‌تواند با مهره ها ۶ ماه کار کند. یک قهرمان مانند کامران و حسن یزدانی یکبار که می‌بازند فرصت هست تا جبران کنند. چرخه انتخابی ما بی نظیر و کامل مشخص است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رنگرز: توقع از کشتی‌ در المپیک باید همان یک نشان طلا باشد/ از ابتدا هم اولویت و هدفگذاری ما صرفاً کسب ۶ سهمیه نبوده
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • المپیک شگفتی‌ها
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رؤیا / مرادی: هدف مشترک داریم
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن