Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:49:06 GMT

شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی پژوهش‌محور باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۶۲۶

شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی پژوهش‌محور باشد

ایسنا/زنجان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: باید در شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، پژوهش‌محور بود.

محمدحسین شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست کارگاه فوریت‌های روانی و اجتماعی به میزبانی آموزش‌وپرورش ابهر، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها و ایجاد وحدت رویه در برخورد با آسیب‌های اجتماعی از ضروریات است، زیرا مهارت ارتباط موثر و مهارت زندگی از موارد ویژه و مهمی است که باید به نوجوانان آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید در شناسایی آسیب‌های اجتماعی پژوهش‌محور باشیم، تصریح کرد: شناسایی و غربال‌گری دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند، به خصوص در مراحل اولیه بروز مشکل، کمک‌های موثری در راستای بهبود شرایط خواهد داشت.

شریفی، حضور مشاوران حرفه‌ای و دلسوز در مدارس، مداخله به روش‌های علمی در زمان بروز مشکلات و آموزش والدین را از راهکارهای مدیریت آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهارت ارتباط موثر و مهارت زندگی و مدیریت فضای مجازی به عنوان فضایی که نوجوانان حضور فعالی در آن دارند، از موارد مهم و ضروری است.

این مسئول، تغییرات فرهنگی، صنعتی و فناوری را زمینه‌ساز برخی چالش‌ها به خصوص در میان نوجوانان عنوان کرد و افزود: مقطع نوجوانی حساسیت فراوانی دارد، به همین جهت معرفی الگوی مناسب به نوجوانان در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تاثیر فراوانی دارد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر، با بیان اینکه در شرایط کرونایی فعلی که دانش‌آموزان مجبور به فعالیت در فضای مجازی هستند، لازم است والدین همکاری و مشارکت خوبی با مدارس داشته باشند، خاطرنشان کرد: والدین باید سواد رسانه‌ای خود را تقویت کنند تا بتوانند با برقراری ارتباط خوب با دانش‌آموزان، فرزندان را در فضای مجازی تنها نگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان آسيب هاي اجتماعي پژوهش آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی

بازدید از مرکز آموزش فرهنگ شهروندی ناحیه غرب شهرکرد با حضور مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام شد.

اکبر ایازی در این بازدید گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار مرکز آموزش فرهنگ شهروندی در مهدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

ایازی اظهار کرد: تعداد ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و... را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و... اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

ایازی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی گفت: با راه‌اندازی این مجموعه در شهر شهرکرد شاهد اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار و نتیجه‌بخش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده