Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از تحلیلگران عراقی با اشاره به برگزاری دور سوم از مذکرات راهبردی میان بغداد و واشنگتن از عدم تمایل آمریکا برای خروج نظامیانش از عراق خبر داد و گفت: سرنوشت نیروهای آمریکایی به علت عدم جدول زمان بندی مربوط به خروج این نیروها مشخص نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «صباح العکیلی» کارشناس امور امنیتی عراقی با اشاره به برگزاری دور سوم گفتگوهای راهبردی عراق و آمریکا، گفت: این گفتگوها برای ما روشن کرد که آمریکا قصد خروج نیروهایش از عراق را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه هیات عراقی گفتگو کننده درباره دور سوم از مذاکرات با طرف آمریکایی گفت کاملا مغایر با آنچه آمریکا اعلام کرده است و این نشان از توافق زیر میز دارد.

این تحلیلگر عراقی بیان کرد: سرنوشت نیروهای آمریکایی به علت عدم جدول زمان بندی مربوط به خروج این نیروها مشخص نیست و مذاکره کنندگان سقف باز قرار داده‌اند و سقف مشخصی وجود ندارد.

تداوم حضور نظامی آمریکا در عراق با «عناوین جدید»/ در دور سوم مذاکرات چه گذشت؟

 

العکیلی بیان کرد: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق به عنوان رئیس مذاکره کننده، اصلا اعتقادی به خروج نیروهای آمریکایی از عراق ندارد و این را شخصا اعلام کرده است.

وی گفت: مواضع وزیر خارجه عراق همه خواسته‌های گروههای سیاسی و حتی کمیسیون امنیت و دفاع مبنی بر ملزم کردن آمریکا و دولت برای تهیه جدول مشخص برای خروج این نیروها طبق مصوبه پارلمان عراق را نابود کرد.

یادآور می‌شود که با وجود تلاش هیئت مذاکره کننده عراق برای اطمینان دادن به افکار عمومی درباره باقی نماندن پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و اعلام اینکه ماموریت این نیروها ، صرفا مشورتی خواهد بود، اما ناظران در این مسئله تردید دارند، چرا که واقعیت نشان می دهد که اصول جنگی در پایگاه عین الاسد و الحریر اجرا می شود و جنگنده‌های آمریکایی اجازه استفاده از حریم هوایی عراق را دارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دور سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده

انتشار پستی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شبکه ایکس درباره سفرش به عراق، با واکنش منفی گسترده کاربران عراقی مواجه شده است که محتوای آن توهین به بغداد و کشورشان دانسته اند.

به گزارش خبرآنلاین اردوغان در بخشی از این توییت بغداد پایتخت عراق را با عبارت «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» توصیف کرده است.

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد