Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش باران، تگرگ و رعدوبرق در ۲۷ استان از امروز تا آخر هفته، نسبت به وقوع سیلاب‌های ناگهانی در برخی استان‌ها هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، لرستان، همدان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر، اصفهان، یزد، قم، مرکزی و شمال کرمان رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز شدت بارش‌ها مربوط به استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی است و احتمال ریزش تگرگ در این مناطق دور از انتظار نیست.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این وضعیت فردا در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، اصفهان، گلستان، همدان، مرکزی، بوشهر، شمالی آذربایجان شرقی و شمال اردبیل پیش بینی می‌شود.

سه شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات جنوب شرق و ارتفاعات البرز شرقی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و چهارشنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از جنوب و ارتفاعات جنوب شرق و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارندگی پیش بینی شده است.

بارش پنجشنبه در نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد؛

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های همرفتی

زمان شروع: صبح یک‌شنبه 100/01/22

زمان پایان: صبح دوشنبه 1400/01/23

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد رخداد تگرگ، وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر: جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی و شمال کهگیلویه و بویراحمد

اثر مخاطره: جاری شدن آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، برخورد صاعقه، آسیب به سازه های موقت، لغزندگی جاده‌ها

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری برون شهری، بویژه در مناطق کوهستانی، بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان مانند شهرداریها و غیره و عدم صعود به ارتفاعات و جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام در مسیل‌ها

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی آذربایجان غربی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است

نوربخش در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: از ظهر جمعه شاهد بارش‌های بسیار خوبی را در سطح خراسان شمالی بودیم که اوج آن روز شنبه رخ داد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: از ۹۹ درصد ایستگاه‌های هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد است.

وی در ادامه افزود: بیشترین بارش‌ها از ایستگاه‌های باران‌سنجی روستای کلات اسفراین با ۳۶ میلیمتر، سنخواست ۳۳ میلیمتر، زیدر در شمال شیروان و چناران شهر بجنورد با حدود ۳۰ میلیمتر گزارش شد.

داداشی بیان کرد: ادامه بارش‌های بهاری را به صورت متناوب تا پایان هفته در خراسان شمالی انتظار داریم که طی این مدت برای روزهای انتهای هفته اوج فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش باران، رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و وزش باد لحظه‌ای شدید در این هفته نیز مورد انتظار خواهد بود.

داداشی بیان کرد: میانگین بارندگی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۳ تاکنون ۶۹/۹ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6097824

دیگر خبرها

  • هوای خراسان‌شمالی ۱۰ درجه خُنک‌تر می‌شود
  • اعلام هشدار نارنجی باد و باران در استان سمنان
  • هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان
  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان ۲۵ استان
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان