Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا حاوی میکروچیپ یا هر نوع فناوری ردیابی نیست. بنابراین افراد نباید نگران این موضوع باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد بسیاری در سراسر جهان با این سوال مهم مواجه بوده‌اند که آیا در واکسن‌های کرونا اثری از فناوری‌های ردیابی وجود دارد یا خیر. برای تولید بعضی از واکسن‌های mRNA از ماده‌ای به نام هیدروژل استفاده می‌شود که به انتشار واکسن در سلول‌های بدن کمک می‌کند، این ماده پس از ورود به بدن، به حیات سلول‌های بنیادی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن کرونا به فناوری ردیابی افراد مجهز است؟

بعضی افراد تصور می‌کنند که هیدروژل موجود در واکسن‌های mRNA برای ایمپلنت چیپ استفاده شده است. حتی بعضی از افراد باور داشتند که این ماده می‌تواند فرد را ردیابی کند. گروهی از محققان به صورت رسمی اعلام کردند که واکسن کرونا حاوی میکروچیپ یا هر نوع فناوری ردیابی نیست. در کشورهای مختلف جهان اطلاع‌رسانی‌هایی نسبت به چنین شایعاتی انجام شده است تا افراد بتوانند بدون هیچ‌گونه نگرانی واکسن کرونا را دریافت کنند.

دریافت واکسن آسترازنکا باعث ایجاد لخته خون می‌شود؟

گروهی از متخصصان اطلاعات به دست آمده مربوط به تأثیرات واکسن آسترازنکا را بر بدن انسان بررسی کردند. شواهد موجود به ایجاد لخته خون پس از دریافت این واکسن اشاره‌ای نکرده است. مقامات بهداشتی در سراسر جهان معتقد هستند که مزایای تزریق واکسن آسترازنکا بسیار بیشتر از معایب آن است. با این وجود محققان همواره در حال بررسی ایمنی این واکسن هستند.

واکسن‌های کرونا بر DNA افراد تأثیر می‌گذارد؟

از آنجایی که بعضی از واکسن‌های کرونا از فناوری mRNA استفاده می‌کنند، بسیاری از افراد نگران این موضوع بودند که این واکسن‌ها بر DNA آن‌ها تأثیر بگذارد. mRNA موجود در واکسن‌های فایزر و مدرنا به سلول‌های بدن انسان کمک می‌کند پروتئینی را تولید کنند که سیستم ایمنی بدن را به منظور دفاع در برابر ویروس تحریک می‌کند. همانطور که مشخص است محل قرارگیری DNA، هسته سلول است، اما mRNA نمی‌تواند وارد هسته سلول شود، بنابراین تأثیری بر DNA نخواهد داشت. mRNA موجود در واکسن‌ها چند روز پس از تزریق تجزیه می‌شود و از بین می‌رود. بدن انسان در این دوره زمانی پروتئین زیادی برای تحریک پاسخ ایمنی تولید می‌کند.

تولید سریع واکسن کرونا نگران کننده است؟

پژوهشگران سراسر دنیا با توجه به تأثیر گسترده ویروس کرونا بر اقتصاد، سلامت مردم و سیستم بهداشت و درمان، نهایت تلاش خود را کردند تا هر چه سریع‌تر واکسن کرونا را تولید کنند و به پایان همه‌گیری این ویروس کمک کنند. تولید واکسن در چنین دوره زمانی کوتاهی قطعاً بی‌سابقه بوده است، البته این اتفاق بدان معنا نیست که آزمایشات مربوطه با دقت انجام نشده است، بلکه سازمان تنظیم داروها و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) واکسن‌های تولید شده را تأیید کرده است.

واکسن کرونا برای اقلیت‌های قومی تاثیر متفاوتی دارد؟

هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد واکسن‌های کرونا که به صورت گسترده در انگلستان توزیع شده است، تأثیر متفاوتی بر قومیت‌های مختلف دارد. در حقیقت، ۱۱ درصد افرادی که در آزمایش‌های بالینی مربوط به واکسن آسترازنکا و ۱۳ درصد افرادی که در آزمایشات بالینی واکسن فایزر شرکت کردند، از نژاد سیاه پوستان آفریقایی-کارائیبی و آسیایی بودند. با این وجود واکسن‌های تزریق شده تأثیر متفاوتی بر این قومیت‌ها نداشته است.

واکسن کرونا چه عوارضی دارد؟

افراد ممکن است پس از دریافت واکسن کرونا، عوارض جانبی خفیفی را تجربه کنند، این عوارض شامل درد، ورم یا قرمزی در ناحیه تزریق، سردرد و خستگی می‌شود که ممکن است تا چند روز ادامه پیدا کند. واکسن‌های کرونا کاملاً در آزمایشات بالینی بررسی و ارزیابی شده است. بنابراین به صورت قطعی می‌توان گفت که هیچکدام از این عوارض جانبی برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند.

واکسن کرونا باعث ناباروری افراد می‌شود؟

هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد واکسن کرونا بر باروری زنان یا مردان تأثیر می‌گذارد، بنابراین افراد باید بدون هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه واکسن کرونا را در زمان مشخص شده تزریق کنند. پیش از این، تأثیر واکسن کرونا بر زنان باردار بررسی نشده بود. بنابراین توصیه شد که زنان باردار این واکسن را تزریق نکنند. به همین دلیل مردم باور داشتند که واکسن کرونا باعث ناباروری افراد می‌شود. هم اکنون، مطالعات انجام شده روی زنان باردار نشان می‌دهد که تزریق این واکسن هیچ تأثیر منفی بر سلامت زنان باردار و جنین آنها ندارد، بنابراین توصیه شده است زنان بارداری که در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند یا به بیماری زمینه‌ای دچار هستند، حتماً واکسن کرونا را دریافت کنند. البته لازم است این افراد پیش از دریافت واکسن کرونا با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 486063

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کرونا واکسن دريافت واکسن فايزر واکسن آسترازنکا میکروچیپ آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا تولید سریع واکسن کرونا تزريق واکسن کرونا دريافت واکسن کرونا واکسن کرونا آسترازنکا آخرین اخبار واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن آسترازنکا واکسن های کرونا واکسن کرونا زنان باردار واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از نامه ارسالی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به گروه‌های فلسطینی دست پیدا کرده است.

بر این اساس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نامه خود به گروه‌های فلسطینی تاکید کرد: جنبش حماس رایزنی‌ها را پیرامون آنچه در دو روز گذشته برای تحقق اهداف و خواسته‌های مشروع ملت ما انجام شد، با روحیه مثبت تکمیل خواهد کرد و به پایان خواهد رساند.

در ادامه این نامه آمده است: هیأت جنبش حماس پس از یک دور گفت‌وگو و رایزنی جدی و رد و بدل‌کردن نظرات پیرامون توافق پیشنهادی اخیر، قاهره را ترک می‌کند.

گفتنی است کمی پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس در قاهره پایان یافته است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: کمی پیش‌تر دور کنونی گفت‌وگوها در قاهره پایان یافت. هیأت جنبش حماس امشب قاهره را برای مشورت با سران این جنبش ترک خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت جنبش حماس پاسخ این جنبش را به برادران میانجیگر مصری و قطری ارائه داد و گفت‌وگوهایی عمیق و جدی را با آنان به انجام رساند.

کد خبر 6097628

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال