Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:52:27 GMT

شنیده شدن صدای سوت قطار از خط ۲ مترو شیراز

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۶۲۹۳

شنیده شدن صدای سوت قطار از خط ۲ مترو شیراز

ایسنا/فارس علی‌رغم آنکه ۲ سال گذشته اجرای فاز یک از خط دوم مترو، با چالش‌های مالی و به واسطه شیوع کرونا، پیشرفت قابل توجهی نداشت، اما پیش‌بینی می‌شود که صدای سوت قطار در این فاز هم تا پایان امسال شنیده شود.

طی هفته‌های اخیر شاهد جمع شدن بخشی از کارگاه عملیاتی قطار شهری شیراز در مهمترین ایستگاه این پروژه واقع در میدان امام حسین(ع) بودیم و مردم بازگشت گل‌ها به میدانی که یکی دو سال به کارگاه بدل شده و پشت حصاری آهنی قرارگرفته بود را در روزهایی که کرونا بار دیگر امان‌شان را بریده است، به فال نیک گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این میدان به واسطه اینکه فضای زیرین آن را گالری‌های چهارطبقه مترو پر کرده، دیگر درختی به خود نخواهد دید.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت تداوم پروژه خط دوم مترو، با اشاره به اینکه سال گذشته تونل های مورد نیاز برای راه اندازی فاز یک خط ۲ حفاری شده است، گفت: ساخت ایستگاه ها نیز آغاز شده است و اجرای آنها روند مناسبی دارد.

حسن مرادی با بیان اینکه تامین، راه اندازی و نصب تجهیزات نیز در این خط آغاز شده است، ادامه داد: طبق برنامه ریزی قرار بود در تابستان امسال فاز نخست خط ۲ از ایستگاه قهرمانان واقع در شهرک میانرود تا ایستگاه امام حسین (ع) به بهره برداری برسد، اما مشکلاتی مانند تامین منابع مالی، تحریم ها، فراگیر شدن کرونا و تشدید آن در چند موج متوالی، پروژه را با تاخیر مواجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه فاز یک این خط قابلیت راه اندازی را در سال جاری دارد، اضافه کرد: از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیر کبیر ریل گذاری شده و اجرای شبکه برق بالا سری این مسیر نیزدر دست اقدام است. 

مرادی با بیان اینکه ساخت سازه ایستگاه قهرمانان به پایان  رسیده و در مرحله نازک کاری است، گفت: سازه ایستگاه عادل آباد نیز تقریبا به اتمام رسیده و سازه ایستگاه های دولت، رحمت، امیر کبیر و استقلال نیز در حال اجرا است.

وی افزود: سازه ایستگاه امام حسین (ع) امسال به مرحله ای می رسد که شرایط را برای بهره برداری از فاز یک خط ۲ میسر خواهد کرد.

رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز، ایمنی مسافران را در راه اندازی و بهره برداری از خطوط مترو به عنوان مهم ترین اصل دانست و گفت: برای بهره برداری بنا به شرایط و حفظ الزامات فنی و ایمنی از دو تا چند ایستگاه ممکن است در یک خط مترو مورد استفاده قرار بگیرند.

مرادی با اشاره به اینکه در خط یک مترو شیراز نیز برخی از سیستم ها و ایستگاه ها در زمان راه اندازی به بهره برداری نرسیده بود، اضافه کرد: خط یک به مرور زمان و در چند مرحله تکمیل شده که این روند تا امروز نیز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، خط دوم قطار شهری شیراز، حد فاصل شهرک میانرود در جنوب و میدان گلستان در شمال شیراز را طی خواهد کرد و میدان امام حسین(ع) در مرکز این کلانشهر، محل تلاقی‌اش با خط یک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خط دوم مترو شیراز سازمان قطار شهری شیراز سازه ایستگاه بهره برداری راه اندازی امام حسین فاز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی

مهران مدیری قصد دارد سریال جدیدی با نام «پدر قهوه» را ویژه انتشار در نمایش خانگی تولید کند.

به گزارش همشهری آنلاین، به‌نظر می‌رسد مهران مدیری بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار می‌شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ سریال جدید رفته است. شنیده شده سریال جدیدش که پدر قهوه نام دارد، قصه مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد. به‌نظر می‌رسد یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان در فیلم‌نت پخش می‌شود. مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، در کار جدیدش بازی می‌کند و شنیده شده ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند. نام پدر قهوه یکی دیگر از سریال‌های مدیری با عنوان «قهوه تلخ» را به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به‌نظر این سریال هم طنز است.

مدیری در حال حاضر اسکار را در حال پخش دارد که از برنامه‌های جذاب پلتفرم‌ها به‌شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • بسکتبال NBA | در لس آنجلس صدای جارو شنیده می شود