Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین گفت: باید تعریف خود را از تولید علم بومی کنیم، زمانی که این اتفاق رخ دهد، قوانین مسیر خود را خواهند یافت.

محمدرضا یوسفی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کپی کاری و تقلب در چاپ مقالات علمی، اظهار کرد: زمانی که بهای غیر منطقی و بیش از حد به انتشار مقاله، جای تولید علم و تکنولوژی را بگیرد، مشکلاتی از این دست ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که منافع مادی و معنوی بیش از معمول برای مقالات در نظر گرفته شود و افراد مجبور به ارائه مقاله برای دفاع، ترفیع، استخدام، ادامه تحصیل و ... شوند، غیر از تقلب در انتشار مقالات انتظار دیگری نباید داشت.

این استاد دانشگاه معتقد است که انتشار مقاله خوراک کشورهای پیشرفته است و عملا کشورهای در حال توسعه با انتشار مقالات بالا در مجلات این کشورها، به اهداف کشورهای پیشرفته دامن می زنند که البته ما با وضع قوانین و اجبار به انتشار مقالات، دامن زننده این استعمار علمی هستیم.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که نادیده گرفتن کیفیت مقالات در برخی دانشگاه های کشور چه ضربه ای برای علم ایجاد می کند و چگونه باید جلوی آن را گرفت؟ تصریح کرد: بهترین راه جایگزین کردن حل معضلات کشور با منافع انتشار مقالات است. این  تنها راهی است که کشور را نجات خواهد داد و این مسئله چیزی نیست جز پژوهش مسئله محور.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری و کاهش کپی کاری ها در مقالات علمی، کاهش منافع مادی و معنوی انتشار مقالات و جایگزین کردن آنها با مواردی که سودی به حال کشور داشته باشد، تنها راهکار است.

به گفته معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نائین، قانون مبارزه با تخلف علمی در ایران باید اصلاح و کاستی های آن برطرف شود تا شاهد معضلاتی این چنینی نباشیم. نبود بازوی اجرایی قوی برای این مهم و نبود اخلاق پژوهش در بین افراد به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب، از جمله مسائلی است که موجب افزایش تقلب در مقالات می شود.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که دانشگاه چه برخوردی با متخلفان علمی باید داشته باشد؟ خاطرنشان کرد: باید ابتدا تعریف خود را از تولید علم بومی کنیم. وقتی این اتفاق افتاد مسلما قوانین مسیر خود را خواهند یافت و به رشد و توسعه کشور کمک می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرقت علمی تقلب علمی استانی علمی و آموزشی پایان نامه فروشی مقاله فروشی دانشگاه انتشار مقالات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمد موسوی با بیان اینکه هر سال با نزدیک شدن به فرایند برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت مجرمان حوزه فضای مجازی در زمینه فروش سوالات کنکور و روش‌های متقلبانه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در راستای رفع دغدغه مردم در برخورد قاطع با این‌گونه جرایم در فضای مجازی وارد عمل شدند. فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به حساسیت موضوع به‌سرعت پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شد و پس از اخذ دستورات مقتضی محل اختفای متهم را شناسایی و با تشکیل تیم ویژه از مأموران پلیس فتا ضمن هماهنگی‌های لازم و اخذ دستورات مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به همراه تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. وی تصریح کرد: متهم مذکور در ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشت که پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و با اعتراف به ارتکاب بزه انتصابی اعتراف گفت: با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات کنکور پیش از برگزاری آزمون اقدام به درج آگهی فروش هندزفری نامرئی در وبگاه دیوار کردم و با آن روش از مردم کلاهبرداری می‌کردم. موسوی در پایان با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌وجه فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغواکننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند