Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وارثی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مهم ترین اقدامات این اداره کل در زمینه توانبخشی اظهار داشت: افزایش کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و ارتقای توانایی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارت های زندگی، ارتقای عملکرد زندگی روزمره و افزایش سطح استقلال فردی و همچنین رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت ‏های اجتماعی از اهداف بهزیستی در این حوزه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت های این حوزه شامل طرح های توانمندسازی سالمندان و افراد دارای معلولیت، اقدام در تغییر نگرش خانواده در پذیرش این افراد در  جمع خود، خدمات توانبخشی روزانه، توزیع رایگان وسایل کمک توانبخشی و خدمات توانبخشی و توانپزشکی در منزل می باشد.

این مسوول همچنین گفت: آموزش حرفه ای وآماده سازی شغلی برای افراد متقاضی اشتغال به منظور بهره مندی از حقوق یکسان گروه هدف با سایر افراد جامعه، مشارکت خانواده ها در روند درمان و توانبخشی معلول از طریق آموزش مهارت های زندگی، آموزش مهارت های اولیه توانبخشی در منزل توسط کارشناسان با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات مراقبتی و توانبخشی در منزل و تکریم گروه هدف با تحکیم بنیان خانواده و ارایه مراقبت جامع و کل نگر از دیگر برنامه های این سارمان در حوزه توانبخشی است.

وارثی اضافه کرد: در همین زمینه یکی از برنامه های اصلی سازمان حمایت و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان معلولی است که به دلیل فقر و مشکلات مالی نمی توانند به تحصیل بپردازند و در این روند با مشکلاتی رو به رو هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به همین حمایت ها در بین افراد تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان قزوین افراد با استعداد و موفق در زمینه های علمی، ورزشی، فرهنگی وجود دارد که بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

بهزیستی استان قزوین دارای ۱۱۰ هزار مددجو است.

برچسب‌ها استان قزوین مراکز مثبت زندگی فقر محرومیت سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین مراکز مثبت زندگی فقر استان قزوین مراکز مثبت زندگی فقر محرومیت سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین

در مراسمی از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.

علیخانی مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.

علیخانی افزود: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این مراسم گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.

وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.

خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز