Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد گفت: در راستای نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه‌های مندرج بر روی برچسب انرژی؛ پارسال ، ۷۲۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی و کالای برقی توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت‌های خصوصی تایید صلاحیت شده انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

برگزاری آزمون صحت عملکرد ۹۸۴ نازل سوخت مایع و سی ان جی در خراسان شمالی

او گفت: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.

مدیر کل استاندارد در پایان به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا کالا‌هایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی در سبد خانوار می‌شود و بر این اساس ضروری است که مصرف‌کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A و B، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.

او همچنین به مردم توصیه کرد در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازرسی و نظارت استاندارد برچسب انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان محمودآباد از وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی مطلع شدند.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان محمودآباد از این انبار بازدید و در بازرسی از آن انواع لوازم خانگی برند ایرانی از قبیل: یخچال، آبگرمکن، لباسشویی، کولرگازی، اسپیکر‌های بزرگ، جاروبرقی و انواع لوازم خانگی برقی و ... کشف کردند.

سردار مفخمی با اشاره به اینکه طی بررسی کارشناسان این انبار در سامانه تجارت و انبار‌ها ثبت نبوده و در مصادیق احتکار قرار گرفت، گفت: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده از سوی کارشناسان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است که در این راستا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ زمان دقیق عرضه خودروهای برقی اعلام شد + جزییات
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید