Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:47:27 GMT

احتمال ورود دسته‌های دیگر ملخ صحرایی به کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۶۹۲۳

احتمال ورود دسته‌های دیگر ملخ صحرایی به کشور

به گزارش «تابناک»، مسعود لطیفیان در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت حضور ملخ صحرایی در کشور را تشریح کرد و گفت: عملیات مبارزه با دسته‌های ملخ صحرایی وارد شده به کشور در روز چهارم فروردین به اتمام رسید و سطح مبارزه در سه استان خوزستان، بوشهر و ایلام در حدود ۶۰۰۰ هکتار و به صورت جزیی‌تر سطح مبارزه در خوزستان۳۵۰۰ هکتار، در بوشهر ۱۶۰۰ هکتار و در ایلام ۴۰۰هکتار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات ردیابی در ۱۰ استان کانونی ملخ صحرایی در جنوب کشور در حال انجام و گزارشات ردیابی با استفاده از نرم افزارهای موبایل(el۳m, el۳w) به سازمان حفظ نباتات و فائو ارسال می شود. همچنین با توجه به انجام تخم ریزی دسته‌های ورودی به کشور در استان‌های ذکر شده، احتمال دارد اواخر فروردین تفریخ دسته های تخم ملخ صحرایی در برخی مناطق تخم ریزی شده صورت بگیرد و با توجه خشک بودن پوشش گیاهی در مناطق کانونی این استان‌ها احتمال دارد پوره ها به هم ملحق شده و تشکیل باند پوره بدهند و برای تغذیه از پوشش گیاهی به مناطق سبز زراعت و باغات اطراف هجوم ببرند.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: پیش بینی می شود در صورت عدم کنترل پوره‌ها در عربستان و شاخ آفریقا و مساعد شدن شرایط آب و هوایی، بارش باران و سبز شدن پوشش گیاهی و وجود رطوبت در مناطق کانونی ایران، از اواخر فروردین و اردیبهشت مجددا دسته های پروازی به سمت مناطق کانونی و تولیدمثل بهاره ایران ریزش کنند. همچنین در صورت نامساعد بودن شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی مهاجرت دسته‌های پروازی به سمت مناطق تولیدمثل تابستانه در مرز بین هند و پاکستان صورت می گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی ملخ ملخ صحرایی هجوم ملخ ها اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی پوشش گیاهی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

فردا در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند. روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد. طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

رگبار پراکنده در برخی مناطق جنوبی کشور

همچنین، امروز در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای فردا در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهرانامروز (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6090518 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی