Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حضور هزاران نفر از داوطلبان در روستاها می تواند موتوری محرک برای استفاده از ظرفیت مردمی روستایی باشد و گام بلندی برای مدیریت روستاها توسط خود روستاییان به شمار می رود.

این حضور، در این دوره نیز نظیر دوره های پیشین با نام نویسی هزاران داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستاها به خوبی نمایان شده و افراد زیادی خود را در معرض رای مردم قرار داده اند تا توانایی های خود را در راستای توسعه روستایی بسنجند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که در همه انتخابات مهم و اصل اول بوده، ایجاد شور برای مشارکت انتخاباتی گسترده به شمار می رود که در این دوره نیز با توجه به استقبال خوب داوطلبان، این مهم به نظر می رسد در گام نخست به خوبی برداشته شده باشد.

نقش روستاها در افزایش مشارکت انتخاباتی انکار ناپذیر است

دبیر حزب اراده ملت در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش داوطلبان انتخابات شوراها در روستاها منجر به افزایش مشارکت انتخاباتی خواهد شد و نامزدهای انتخاباتی از یک فضای رقابتی و پرشور حمایت خواهند کرد.

"علی عالیقدر" با بیان اینکه تجربه نشان داده که نبود نامزدهای متنوع سبب کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود، اظهار داشت: نباید مشارکت پایین رخ داده در انتخابات گذشته مجلس دوباره تکرار شود.

وی با تاکید بر ضرورت امید آفرینی در جامعه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، بیان کرد: متاسفانه عده‌ای به خاطر کشمکش‌های سیاسی اقدامات دولت در راستای توسعه اقتصادی و عمرانی در روستاها را زیر سوال می‌برند که همین امر سبب ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه می‌شود.

دبیر حزب اراده ملت در شهرستان ارومیه با اشاره به شرایط متفاوت انتخابات در سال ۱۴۰۰، گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور از یک طرف و شیوع ویروس کرونا از طرف دیگر نگرانی مضاعفی برای برگزاری یک انتخابات کم تحرک ایجاد کرده است ولی مردم باید توجه کنند که مشارکت حداکثری مانعی برای حضور تفکر اقلیت‌های جامعه سیاسی در عرصه مدیریتی است.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند که در تمامی برهه‌های حساس پشتیبان نظام و رهبری هستند، افزود: جریانات سیاسی برای اهداف شخصی و جناحی خود نباید اینگونه القا کنند که مردم نقشی در تصمیمات کلان کشور ندارند؛ اتفاقا احزاب باید با بیان واقعیت‌ها نشان دهند که ایران یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای جهان است.

عالیقدر افزود: مبنای انقلاب اسلامی بر پایه مشارکت و تصمیم سازی مردم و نقش آنان بر سرنوشت خودشان استوار است؛ روستاییان در این راستا همواره دژ محکم جمهوری اسلامی در برابر دشمنان بوده‌اند و با حضور پرشور در انتخابات بار دیگر پایبندی خود به آرمان‌ها شهدا را اثبات خواهند کرد.

داوطلبان شوراهای اسلامی روستا درآذربایجان غربی به ۵ هزار و۳۷۶ نفر رسید

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان تا پایان روز پنجم به پنج هزار و ۳۷۶ نفر رسید که نشان دهنده ثبت نام متوسط روزانه هزار و ۷۵ نفر است.

علی مصطفوی افزود: از این تعداد، ۹۸ درصد معادل پنج هزار و ۲۸۸ نفر را آقایان و ۲ درصد معادل ۸۸ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: ۶۲ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک ابتدایی، ۱۲ درصد راهنمایی، ۶ درصد متوسطه، ۱۰ درصد دیپلم، ۲ درصد فوق دیپلم، ۶ درصد لیسانس، ۱.۵ درصد فوق لیسانس و کمتر از یک درصد دارای تحصیلات حوزوی و دکترا هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: ۸۳ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها، ۹ درصد در دفاتر پیشخوان، ۳ درصد از طریق نرم افزار موبایلی و ۵ درصد از طریق کامپیوتر اقدام به نام نویسی کردند.

مصطفوی اظهار کرد: ۷۵ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کرده اند.

داوطلبان شورای روستایی شهرستان ارومیه در مسیر رسیدن به ۲ هزار نفر

"رسول مقابلی" فرماندار شهرستان ارومیه با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۶۵۴ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای روستاها از آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند، گفت: بخش مرکزی ارومیه با ۷۷۰ نفر ثبت نامی پیشتاز سایر بخش‌ها در این شهرستان است.

وی با اعلام اینکه از بخش نازلو ۲۲۷ نفر و از سیلوانا نیز ۲۶۵ نفر تا به این لحظه نامزد انتخاباتی شدند، افزود: از بخش انزل نیز ۱۲۳ نفر و صومای برادوست نیز ۲۶۹ نفر در انتخابات شورای راستاها ثبت نام کرده‌اند.

فرماندار ارومیه با قدردانی از استقبال داطولبان انتخاباتی برای حضور در در ششمین دوره انتخابات شوراها، اظهار داشت: قطع یقین حضور سلایق مختلف در این دوره از انتخابات نقش بسزایی در پر شور کردن انتخابات خواهد داشت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در روز ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت کشور ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ۲ زمان‌بندی جداگانه انجام می‌شود.

ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ اسفند شروع شد و به مدت یک هفته تا ۲۶ اسفند ادامه یافت.

ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها هم از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شروع شده و تا ۱۶ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه را که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، ارائه کنند.

برابر قانون، داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی مربوطه را ارائه کنند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ انقلاب اسلامی ایران آذربایجان غربی حزب اراده ملت ارومیه قانون اساسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انقلاب اسلامی ایران آذربایجان غربی انتخابات ۱۴۰۰ انقلاب اسلامی ایران آذربایجان غربی حزب اراده ملت ارومیه قانون اساسی اخبار کنکور شوراهای اسلامی روستاها شوراهای اسلامی آذربایجان غربی دوره انتخابات ششمین دوره برای حضور ثبت نام ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باتوجه به اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتباط مستقیم با مردم هستند، احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهران زینلیان - سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت -در حاشیه همایش فرهنگی و آموزشی شوراهای اسلامی استان، ضمن قدردانی از دفتر امور شهری و شوراها در برگزاری این نشست، اظهار کرد: شوراهای اسلامی بعنوان تجلی اراده مردم در حکمرانی اسلامی نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتباط مستقیم با مردم هستند، احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها بسیار اثرگذار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان با وجود جمع نخبگانی خوبی که در شوراها مسئولیت دارند برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا با استفاده از نظرهای بیان شده بتوانیم مسائل را بهتر از گذشته رفع کنیم.

زینلیان گفت: پیگیر امور اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا هستیم و اگر چالشی وجود دارد انتظار می‌رود به مدیریت استان و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری منتقل شود. وی عنوان کرد: بایستی همدلی و تعامل میان اعضای شورا و مدیران شهرستانی تقویت شود تا با همراهی و همکاری امور پیش رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بعنوان مثال بحث دفع پسماندهای پزشکی در سجزی چندین سال معضل بوده است اما با پیگیری شورای شهر سجزی و مدیریت استان این معضل در مسیر رفع قرار گرفته است از این رو درخواست می‌کنیم که شوراها در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند.

وی ادامه داد: طرح جامع دفع پسماند در کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شده است و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، اجرایی خواهد شد.

زینلیان در خصوص فرایند انتخاب شوراهای برتر نیز، گفت: براساس شاخص‌هایی که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ و برای شوراهای اسلامی شهرها و فرمانداران ارسال شد و براساس ۴۴ شاخص کمی که در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تنظیم و تدوین شده بود در مرحله نخست شوراهای شهرها در سامانه‌ای مشخص خود ارزیابی انجام دادند.

وی ادامه داد: خود ارزیابی توسط فرمانداران و دفتر امور شهری استانداری بررسی شد و برخی از شوراها بعنوان شوراهای برتر و شاخص انتخاب شدند.

زینلیان افزود: براساس شاخص‌های کیفی نیز ابتدا در هر شهرستان توسط شورای شهرستان و فرماندار آن شهرستان، شورای برتر شهرها انتخاب و سپس برگزیدگان در ارزیابی دوم توسط شورای استان و دفتر امور شهری استانداری بررسی شدند که در نهایت ۲۲ شهر به مرحله نهایی رسیدند و سه شورای شهر دهاقان، گلپایگان و بویین و میاندشت حائز رتبه برتر شدند که در این همایش از این سه شورای اسلامی شهر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 751555

دیگر خبرها

  • تب و تاب لیست‌های انتخاباتی در واپسین ساعات مجاز تبلیغات
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی در دور دوم انتخابات از چه کسانی حمایت می‌کنند؟
  • اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / اعلام زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • ساعت ۸ صبح پنجشنبه (فردا)، پایان زمان تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی
  • ۸ صبح فردا زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها