Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-06@16:42:17 GMT

نفتای سبک پالایشگاه آبادان روی میز فروش بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۷۳۸۶

نفتای سبک پالایشگاه آبادان روی میز فروش بورس انرژی

رینگ داخلی بورس انرژی ایران امروز شاهد عرضه نفتای سبک پالایشگاه آبادان است.

‌به گزارش شانا به نقل از بورس انرژی، رینگ داخلی این بورس، امروز (یکشنبه، ۲۲ فروردین‌ماه) شاهد عرضه کالاهای آیزوریسایکل، پروپان، حلال ۴۰۲ و نفتای سنگین پالایش نفت تهران، ته‌مانده برج تقطیر عمده پالایش نفت کرمانشاه، زغال‌سنگ شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، سی‌او و نفتای سبک پالایش نفت آبادان، میعانات گازی پالایش گاز خانگیران و نرمال هگزان پالایش نفت شازند است و آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز، گاز مایع مجتمع گاز پارس‌جنوبی و نفتای کامل پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه (۲۱ فروردین‌ماه) کالاهای پنتان پلاس پتروشیمی بوشهر و حلال ۴۰۲ و ریفورمیت پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی و ته‌مانده برج تقطیر پالایش نفت کرمانشاه در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شد.

در این روز ۶.۴۶۰ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۵۳۳ میلیارد ۳۱۶ میلیون ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران دادوستد شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: بورس انرژی پالایشگاه آبادان فرآورده های پالایشی و پتروشیمی بورس انرژی پالایش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید

به گزارش خبرنگار مهر به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر روز گذشته، یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده‌بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به روزانه ۱۵ میلیون لیتر، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدرو کراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده، تنها در سال گذشته ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

کد خبر 6097892 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند