Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: با همه ظرفیت‌های مهم درآمدی و اقتصادی، این استان دچار محرومیت‌های فراوانی است که باید با مطالبه‌گری به جایگاه حقیقی و شایسته خود دست پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، عبدالکریم جمیری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر به تصویب طرح اصلاح ساختار بودجه پرداخت و اظهار داشت: این مصوبه آذر ماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی، شاخص‌هایی به منظور توزیع عادلانه بودجه‌های استانی از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، توزیع عادلانه بودجه استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده را از مفاد و بندهای این مصوبه  دانست و بیان کرد: این مهم بر اساس شاخص‌های جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و مساحت مناطق توزیع اعتبارات استانی مورد توجه قرار داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر یکی از شاخص‌های این مهم معکوس درآمد سرانه دانست و بیان کرد: این طرح به‌منظور توزیع عادلانه بودجه استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که استان‌های با درآمد کمتر سهم بیشتری از بودجه داشته باشند.

وی افزود: در این راستا استان‌های نفت خیز مانند بوشهر و خوزستان که میزبان صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی هستند و سهم چندانی از درآمد سرانه خود ندارند با این مصوبه متضرر می‌شدند و از سهم اعتبارات آنها کاسته می‌شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر: مسئولان با حرکت جهادی مشکلات مردم در محلات جنوبی بوشهر را برطرف کنندرئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر: چرا پروژه آبرسانی به اراضی "حله" 7سال بلاتکلیف مانده است؟درخواست رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر از وزیر بهداشت

جمیری با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان استان برای اصلاح مصوبه خاطر نشان کرد: الحمدلله پیگیری‌های نمایندگان نتیجه بخش بود و بر اساس مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه جزء 7 این بند از ماده واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه حذف شد و مورد موافقت اکثریت نمایندگان قرار گرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از پیگیری‌های نمایندگان و دغدغه‌های مردم و رسانه‌های استان بوشهر درخصوص این مصوبه تصریح کرد: استان بوشهر با همه ظرفیت‌های مهم درآمدی و اقتصادی، دچار محرومیت‌های فراوانی است که باید با مطالبه‌گری همه آحاد مردم و وحدت و همدلی بین نمایندگان و مسئولان اجرایی به جایگاه حقیقی و شایسته خود دست پیدا کند.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در نوزدهمین نشست ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار که با حضور سرتیپ مجید فخری - رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح - و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، اظهارکرد: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌هاست. ما باید از موازی‌کاری در این زمینه پرهیز کنیم و هر آنچه که در بحث اجرا به نتیجه رسیدیم با هوشمندی و اولویت بندی به آن بپردازیم.
وی ضمن تبریک روزملی خلیج فارس و یادآوری عملیات افتخار آمیز وعده صادق گفت: انتظار و برآورد ما مشخص شدن درصد پیشرفت و علل عدم انجام مصوبات و بررسی مشکلات بود و با توجه به تعاملی بودن ستاد، دستگاه‌ها باید به قانون ورود پیدا کردند و به انجام وظیفه بپردازند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در نظرسنجی‌های معتبر مشاهده شده که دیدگاه‌های مخالف و موافق نسبت به محیط زیست منفی است و دشمن هم مرتب در حال تهدید کشور در این زمینه است. همچنین مطالعات علمی نشان می‌دهد که از بین ۱۰ موضوع مهم دنیا شش مورد آن به محیط زیست ربط دارد و ما باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.
سلاجقه یادآور شد: با توجه به عقبه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ظرفیت‌های آن و توانمندی‌های موجود لازم است در قالب تفاهمنامه دستگاه‌ها به‌صورت جدی پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.
وی همچنین در خصوص تاثیر رسانه‌ها بر اقدامات و فعالیت‌های محیط زیستی اظهارکرد: رسانه‌ها به‌ویژه صداو سیما در حاشیه نیستند و تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار کشور و محیط زیست قرار داده‌اند و ما باید از این ظرفیت استفاده و برای مردم امیدآفرینی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون