Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین بابایی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی ائمه جماعات روستاهای تابعه بخش کهریزک پیرامون مسائل انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: روحانیان در بسترسازی فرهنگی و هدایت نخبگان و جوانان منطقه برای مشارکت بالا در انتخابات شوراهای اسلامی نقش بی بدیلی دارند.

وی افزود: باتوجه به اینکه روستاها یکی از شاخص های توسعه محور کشور بوده و همچنین نخبگان زیادی از دل روستاها خیزش و در نقاط کلیدی کشور ایفای نقش کرده اند، ائمه جماعات می توانند از طریق تریبون های ارزشمند معنوی، با دعوت ازجوانان روستایی موج مشارکت عمومی را در کالبد شهر و روستاها بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تاکید کرد: بر اساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود و انتخابات رویه ای نظام مند برای مشارکت مردم در اداره کشور است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از دستاوردهای سترگ نظام جمهوری اسلامی را تحقق مشارکت و آزادی های سیاسی در قالب برگزاری انتخابات عنوان فرمودند و این مقوله در پیوستگی اش با مباحث قانونی فصل الخطاب است تا همه ما تکلیف را بر خود روشن بدانیم و برای تثبیت اقتدار نظام مشارکت عمومی را بالا ببریم.

بخشدار کهریزک ادامه داد: همه افراد از هر جناح و جریانی باید با وحدت رویه برای انسجام و تثبیت اقتدار نظام در راستای بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، یک کار واحده انجام بدهند و آن هم اجرا و برگزاری انتخاباتی با شور، سلامت، امنیت، نظم و تحقق مشارکت حداکثری و به دور از جریانات سیاسی است که نظام را بیمه کند.

بابایی با اشاره به تبلیغات منفی برای مشارکت نکردن در ثبت نام داوطلبان تصریح کرد: دشمنان با برخی جریان سازی ها همیشه به دنبال اهداف پوچ خود بودند همانگونه که طی سالهای اخیر نیز فراز و فرودها و تنش های اجتماعی زیادی از سوی استکبار شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نظام استکبار، بحث انتخابات را نشانه گرفته است، افزود: این دوره بسیار اثربخش و تعیین کننده برای سرنوشت کشور است و نباید تحت الشعاع این جریانات و القای انرژی منفی مبنی بر رد صلاحیت شدن قرار بگیریم.

بخشدار کهریزک اظهار داشت: وظیفه ذاتی ما است که با تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب با تمام انرژی به میدان بیاییم و سطح مشارکت داوطلبان را بالا ببریم تا با اتفاق نظر و وحدت رویه با درهم تنیدگی همه قوم ها یک سری ارزش گذاری های زیربنایی را محقق کنیم.

بابایی با اشاره به وجود ۱۶ روستا در بخش کهریزک اعلام کرد: روستاها اعتبارات مالی خوبی از محل ارزش افزوده دریافت کرده و طی سالهای اخیر متحول شده اند و از مصرف گرایی به سمت تولید کنندگی هدایت می شوند اما عدم تشکیل شورا می تواند آسیب جدی به ساختار عملکردی در حوزه شوراها وارد کند.

وی یاد آور شد: در دوره کنونی، برخی شوراها تخطی از قانون داشتند که برخورد قاطعانه با آنها صورت گرفت اما این موضوع نباید ارزش باصلابت عملکرد شوراهای شهر و روستا را تحت تاثیر قرار بدهد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان ری شورای شهر روستائیان کهریزک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان ری شورای شهر انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان ری شورای شهر روستائیان کهریزک اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است

وزیر کشور گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ احمد وحیدی در شورای اداری استان تهران درباره مسایل مهم از جمله مناسبت های روزهای کارگر و معلم، اهمیت جایگاه پایتخت، شعار سال، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اهمیت زنجیره ارزش راهبردی، مسایل فرهنگی، اتباع و تقسیمات کشور سخن گفت.

‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد

وحیدی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک مناسبت های روزکارگر و روز معلم گفت: معلمان و کارگران تجلی حرکت، حیات و تعالی انسان هستند و ما قدرشناس این قشر بزرگ جامعه هستیم.

وی ضمن با اهمیت دانستن شورای اداره تهران گفت: جایگاه شورای اداری تهران یک اهمیت فوق العاده دارد؛ زیرا تهران ام‌القرای سیاسی کشور است و پرداختن به مسایل آن و داشتن قوانینی قوی و گفت وگو درباره آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت ایران و یک چهارم نرخ رشد کشور مربوط به تهران است، اظهار کرد: مسئولیت های سنگینی در این جغرافیا وجود دارد و از تلاش های مستمر و موثر همه عزیزان از جمله استاندار، فرمانداران ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه دستگاه ها و همچنین دستگاه قضاییه برای توسعه تهران قدردانی می کنم.

اهمیت دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چارچوب چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب را گوشزد کرد و گفت: سال گذشته (11 اسفند) یک انتخابات خیلی خوب و بسیار ارزشمند و در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب بحمدالله رقم خورد.

وی افزود : اکنون نیز در آستانه برگزاری مرحله دوم این انتخابات مهم در 21 اردیبهشت ماه هستیم و همه مسوولان موظف هستند این رویداد مهم با سلامت، امنیت و رقابت و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

وی با اشاره به رقابت 16 نامزد در تهران گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد