Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@04:39:10 GMT

گره خوردن آزادسازی پول‌های ایران در کره به برجام

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۷۴۹۸

گره خوردن آزادسازی پول‌های ایران در کره به برجام

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران با برجام گره خورده است، کره ای‌ها در ظاهر مستقل هستند، اما دولتشان عملا تابع سیاست‌های آمریکا است.

به گزارش مشرق، «احمد علیرضابیگی» با اشاره به سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران برای حل مسئله پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور، گفت: سفر نخست وزیر کره جنوبی به واکنش صریح و محکمی که مقام معظم رهبری در ارتباط با تعیین شرط برای رفع کامل تحریم‌ها به صورت یکپارچه و راستی آزمایی آن بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تبریز، اسکو آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر دریچه‌ای که برای ارتباط با چین باز شده است باعث شده نظام سلطه و غرب تصور کند که از بازار ایران جا ماند و کره جنوبی هم می‌خواهد از این مقوله مستثنی نباشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته تحریم را با همه سختی ها، مشقت‌ها و ناتوانی‌های دولتش مدیریت کند و الان شرایط جدیدی در جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود به ویژه با تشکیل دولت جدید نفس جدیدی در کالبد جمهوری اسلامی ایران دمیده می‌شود و کشورهای دنیا نمی‌خواهند از این فضای ایران جا بمانند. بیشتر بخوانید احتمال آزادسازی منابع مالی ایران در کره جنوبی

این نماینده مجلس با بیان اینکه همه مسائل مقدمات سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران را فراهم کرده است، اظهار داشت: دولت و اقتصاد کره جنوبی وابسته به انرژی مطئمن است و جمهوری اسلامی ایران به این سمت می‌رود که برای بازه زمانی ۲۵ ساله پشتوانه انرژی چین باشدو کره جنوبی نمی‌خواهد از این فرصت غافل شود.

علیرضابیگی تاکید کرد: کره نمی‌تواند جدا از آمریکا باشد و علیرغم اظهاراتشان مثل روز روشن است که کره جنوبی جدا از آمریکا نیست، همه کشورها به دنبال منافع خود هستند و اگر منافعشان نبود سفر مقامات کره شکل نمی‌گرفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران با برجام گره خورده است، کره ای‌ها در ظاهر مستقل هستند، اما دولتشان عملا تابع سیاست‌های آمریکا است. سخنگویی وزارت امور خارجه پیشتر گفت: «چون سی کیونگ» در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفت‌وگو در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر خواهد کرد. منبع: خانه ملت

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مجلس شورای اسلامی برجام ایران کره جنوبی جمهوری اسلامی ایران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

تین نیوز

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه ای راه آهن در حوزه کریدورهای بین المللی ریلی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز، کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت