Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:03:05 GMT

تعریف تسهیلات و بسته تشویقی برای مردم در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۷۵۲۶

تعریف تسهیلات و بسته تشویقی برای مردم در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار داشتن در روزهای پایانی ماه شعبان با اشاره به سخنانی از پیامبر اسلام(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خطاب به مردم اظهار کرد: امید دارم ورود ما به ماه مبارک رمضان ورودی با معرفت باشد و همه بتوانیم با فرارسیدن این ماه عزیز و ارزشمند نهایت بهره و حظ معنوی را از این ماه ببریم و فرصت را برای خودسازی بیشتر مغتنم بشماریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یاد و خاطره سپهبد شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت و افزود: وی از مفاخر بزرگ ایران بود و ضمن نظامی برجسته‌ای بودن به جهت اخلاص، تواضع، شهامت و شجاعت شهره عام و خاص بود.  

وی در ادامه بیان کرد: با فرارسیدن ماه رمضان باید تلاش کنیم در حوزه‌های مرتبط برنامه‌هایی داشته باشیم که برای مردم فضای معنوی مناسبی را ایجاد کند، حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری و شورای شهر در این زمینه مسؤولیت‌هایی دارند، البته در کنار این‌ها سازمان‌های متولی امور فرهنگی باید تلاش کنند که با توجه به محدودیت‌های موجود با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا برای پررونق بودن مساجد، با تلاش بخشی از این مشکل را جبران کنند و شاهد اتفاقات خوبی در ماه رمضان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در شهر باشیم.

نصراصفهانی در ادامه خاطرنشان کرد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بر همه لازم و ضروری است، همه شهروندان چه کسانی که بنا به دلایلی از روزه‌داری معذور هستند و چه کسانی که خود روزه‌دار هستند باید مراقبت‌ها و مواظبت‌های ویژه‌ای را برای حفظ حرمت این ماه داشته باشند و از انجام کارهایی که منجر به هتک حرمت دین مبین اسلام و شکستن فضای ماه رمضان می‌شود خودداری کنند؛ امید دارم همه بتوانیم مروج معروف باشیم و از ورود منکرات به فضای شهر اصفهان جلوگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با سرکشی مجدد ویروس کرونا و ظهور آن به عنوان یک ویروس جهش‌یافته مشکلات زیادی برای شهروندان و خانواده‌ها ایجاد شده و جان عزیز بسیاری از شهروندان در معرض خطر قرار گرفته است و بیمارستان‌ها درگیر شده و کادر پزشکی مجدداً به یک موج جدید ورود پیدا کرده و به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: امید داریم شهروندان اصفهانی که همیشه همراهان بسیار خوبی برای مدیریت شهری و استان در همه عرصه‌ها بوده‌اند در این زمینه هم بار دیگر ورود جدی داشته و مراقبت‌ها و مواظبت‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم این پیک را هم پشت سر بگذاریم و سلامت جامعه رقم بخورد.

نصراصفهانی تأکید کرد: قطعاً در این راستا علاوه بر خدمات کادر درمان وسایل مورد نیاز هم باید تأمین شود، اگر تعداد افزایش پیدا کند نیاز به وسایل و داروهایی که بتواند افراد درگیر را نجات دهد بیش از گذشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: یکی از مسائلی که بیماران ریوی به طور جدی به آن نیاز دارند اکسیژن است که باید برای بیمارستان‌ها تأمین شود، امید دارم آنچه در اصفهان تولید می‌شود در درجه اول در بیمارستان‌های اصفهان استفاده شده و نیاز بیمارستان‌ها تأمین شود و مازاد به شهرهای دیگر فرستاده شود، در این رابطه هم امید داریم مسؤولان مربوطه نهایت دقت را در این زمینه داشته باشند و ما نشنویم از بیمارستانی که بیماران با کمبود اکسیژن مواجه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به ورود به سال ۱۴۰۰ قرارمان بر این بود که شهرداری لایحه‌ای را برای ارائه بسته تشویقی به مردم داشته باشد، امید دارم این مسأله مورد توجه مدیریت قرار گرفته باشد و هرچه زودتر بتوانیم برای شهروندان این تسهیلات و بسته تشویقی را مهیا کنیم.

نصراصفهانی افزود: همچنین امیدواریم در کنار این، مدیران مناطق ۱۵ گانه بر اساس اجازه‌ای که از اعضای شورای شهر و شهردار و معاونانش دارد در سال ۱۴۰۰ یک مقدار از خودیاری و مباحث این چنینی فاصله بگیرند و در این شرایط وانفسای اقتصادی اجازه تنفسی به شهروندان و خصوصاً کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در شهر دارند بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین مطرح کرد: کسانی هم که سرمایه‌گذاری می‌کنند باید حق و حقوق شهر را رعایت کنند البته باید زمینه‌های ایجاد انگیزه در این افراد فراهم شود که سرمایه‌های خود را در صنعت ساختمان به کار بگیرند؛ با توجه به نامگذاری سال امید دارم بتوانیم صنعت ساختمان را در شهر اصفهان روان کنیم و اشتغال ایجادشده استمرار داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: تعدادی پرونده مربوط به مناطق مختلف داریم که ابته از لحاظ تعداد، زیاد نیستند اما افراد زیادی را در شهر معطل کرده و افراد زیادی درگیر این پرونده‌ها هستند، امید دارم مشکلات این افراد حل شود، بعضاً امروز کسانی در حال آسیب دیدن هستند و خسارت این پرونده‌ها را می‌دهند که خودشان هیچ نقشی در ایجاد این مشکلات نداشته‌اند.

نصراصفهانی تأکید کرد: این پرونده‌ها باید با دستورات مدیریتی و با پذیرش مسؤولیت پرونده‌ها توسط مسؤولان مربوطه بسته شود؛ انتظار داریم مجموعه پتانسیل‌ها به کار گرفته شود و با دید باز نسبت به رتق و فتق این امور اقدام شود که این موانع هر چه سریع‌تر از جلوی راه مردم برداشته شود، خصوصاً در رابطه با تعاونی‌ها حل یک پرونده می‌تواند مردم را راضی کند که در حالت برعکس هم می‌تواند نارضایتی‌های زیادی ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درخواست بنده این است که شهردار اصفهان و مسؤولان مربوطه وقت زیادی را به این موضوع اختصاص دهند و مشکلات این پرونده‌ها بررسی شده و نسبت به حل مشکل این پرونده‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به عدم برگزاری طرح «هر یکشنبه یک افتتاح» به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی پروژه آماده بهره‌برداری داریم که مجموعه پل‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله این طرح‌های آماده بهره‌داری است که قرار بود با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود که به دلیل مشکلات ایجادشده سفر منتفی شد.

نصراصفهانی در ادامه بیان کرد: ورزشگاه رستم در منطقه ۱۴، میدان شهدای هسته‌ای و خیابان شهدای ارغوانیه در منطقه ۴، فرهنگسرای دکتر محمدجواد شریعت در منطقه ۱۰، بازآفرینی چهارباغ عباسی و میدان امام حسین(ع) در مناطق یک و ۳، ورزشگاه آیدین ملکیان و خیابان آیت‌اله طاهری در منطقه ۵، سامانه‌های avl و afc در اتوبوسرانی و افتتاح دفاتر تسهیل‌گری در دو حوزه معاونت شهرسازی و فرهنگی اجتماعی از طرح‌های آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند که امید دارم هر چه سریع‌تر شاهد برگزاری این افتتاحیه‌ها با حضور مردم باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پرونده ها بیمارستان ها امید دارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! + عکس
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است