Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@16:50:26 GMT

بیش از ۴۱۲۰ تن انواع ماهی در استان قزوین تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۷۶۲۸

بیش از ۴۱۲۰ تن انواع ماهی در استان قزوین تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این که  طی سال گذشته بیش از ۴۱۲۰ تن انواع ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری در این استان تولید شد گفت: از این میزان ماهی تولیدی، 2905 تن ماهیان سردابی، 1187 تن ماهیان گرمابی و 28 تن ماهیان خاویاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت :در حال حاضر 267 واحد پرورش ماهی در زمینه انواع ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری در استان فعال هستند که از این میزان 152 واحد مربوط به ماهیان سردابی، 110 واحد مربوط به ماهیان گرمابی و 5 واحد مربوط به پرورش ماهیان خاویاری است.

خمسه با اشاره به اتمام مطالعات توسعه آبزی پروری حوزه رودخانه شاهرود به ظرفیت 9000 تن تصریح کرد: این طرح با ظرفیت اشتغالزایی برای 1800 نفر از طریق جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، می‌تواند باعث 3 برابر شدن تولیدات آبزی‌پروری استان شود.

وی همچنین یادآور شد: برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح 1000 تنی پرورش ماهی سردابی خوزنان آبیک نیز می‌تواند در افزایش تولید موثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به محدودیت منابع آب و نیاز به اقتصادی‌کردن تولید ماهی و بهره‌برداری بهینه از منابع آب، افزایش تولید در واحد سطح در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تولید ماهی ماهیان سردابی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین سایت پرورش ماهی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان مشگین شهر و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای کارشناسی بازدیدهای مستمری را با حضور مسئولان ذیربط از این مزرعه پرورش ماهی انجام می دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ییلاق قجل آسیا بخش مشگین شهر مورد احداث و بهره برداری قرار می گیرد.

اله‌بخش ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش خود را در راستای ایجاد جهش واقعی در امر تولید آبزیان به کار خواهیم بست و در این راستا صدور موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان مشگین شهر نمونه بارزی از اقدامات عملی و متناسب با تحقق شعار سال است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاران شرایط و ظرفیت‌های لازم برای آبزی پروری در استان اردبیل و شهرستان‌های آن فراهم شده است.

اله‌بخش از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی از محل وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری استان وجود دارد که با حمایت از سرمایه گذاران این صنعت، می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در استان ارتقا داد.

کد خبر 6088789

دیگر خبرها

  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی