Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:33:15 GMT

بوئینگ‌های ۷۳۷ پرواز نکرده زمین‌گیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۷۷۵۹

به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، در اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 باعث شد تا پرواز همه این هواپیماها در جهان ممنوع شود.

چند ماه پیش بود که بالاخره پس از یک سال و چند ماه تلاش شرکت بوئینگ توانسته بود دوباره مجوز پرواز آنها را در برخی از کشورها از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گذشت چند هفته دوباره شرکت بوئینگ از شرکت‌های هواپیمایی خواسته تا به دلیل وجود نقص فنی در این هواپیما فعلا از پرواز آنها جلوگیری کنند.

در واقع شرکت هواپیماسازی بوئینگ شب گذشته از 16 شرکت هواپیمایی مشتری خود خواسته به دلیل وجود نقص فنی در سیستم الکترونیک هواپیماهای 737 مکس فعلا از آنها استفاده نکنند.

البته شرکت بوئینگ گفته که همه هواپیماهای 737 مکس دارای نقص فنی نیستند و در این زمینه در حال همکاری با سازمان هوانوردی فدرال آمریکا است.

دو سال پیش هم سقوط دو فروند از این هواپیماها که اتفاقاً تازه فعالیت خود را آغاز کرده و به بازار معرفی شده‌اند تیتر خبرها شد چرا که در این دو حادثه که در اندونزی و اتیوپی رخ داد 346 نفر جان خود را از دست دادند.

در پی این دو مورد سقوط روند بازرسی و کنترل بلندمدتی برای ارزیابی دوباره امنیت این هواپیماها در سراسر جهان به جریان افتاد و به نظر می‌رسد این هواپیماهای مسافربری که قرار بود به پرفروش‌ترین مدل بوئینگ تبدیل شوند سایه نحس سنگینی را روی یکی از دو هواپیماساز بزرگ جهان انداخته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی بوئینگ پرواز هواپیماسازی اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ