Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در چارچوب سفری به شهر «دوحه» با «مطلق بن ماجد الکحطانی» نماینده ویژه قطر در امور افغانستان دیدار و بر اهمیت تشریک مساعی جامعه جهانی برای ارائه کمک به برقراری صلح پایدار در افغانستان تاکید کرد.

طرفین در این دیدار ابعاد همکاری‌های متقابل برای پیشبرد روند صلح آمیز در افغانستان از طریق تداوم گفت وگوهای بین ‌الافغانی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکحطانی همچنین بر اهمیت طرح‌های زیربنایی ازبکستان در افغانستان برای بازسازی سریع اقتصاد این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ازبکستان در شهر دوحه همچنین با «ملا برادر» رئیس دفتر سیاسی «طالبان» در قطر نیز دیدار و گفت وگو کرد.  

در این دیدار روند صلح افغانستان با هدف برقراری صلح پایدار و بلندمدت در این کشور بررسی شد.

ملا برادر از «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان برای توجه دائم به مسائل افغانستان قدردانی کرد.

علاوه بر این، رئیس دفتر سیاسی گروه «طالبان» از ابتکارات تاشکند برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در زمینه‌های حمل و نقلی و انرژی در افغانستان استقبال کرد.  

وی تاکید کرد طرح‌های بزرگ زیربنایی در دست انجام توسط ازبکستان نه تنها برای توسعه اقتصادی افغانستان بلکه ایجاد شرایط مورد نیاز برای آغاز روند کامل سیاسی در کشور نیز کمک خواهد کرد. بدین ترتیب، افغانستان در آینده می‌تواند «پل اعتماد و همکاری» بین آسیای مرکزی و جنوبی باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کامل اف ملا برادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو