Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در ۶۱۵ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر در حال اجرای پروژه‌های مسکن ملی هستیم، گفت: سهمیه واحدهای طرح  مسکن ملی ۱۳۸ هزار واحد بوده که تا کنون ۷۵ هزار زمین برای این سهیمه تحویل بنیاد مسکن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن توضیح داد: در پروژه مسکن ملی ۳۶ هزار و ۵۰۲ نفر واریز وجه کرده‌اند که امکان برنامه‌ریزی برای آنها با واریز وجه وجود دارد.

حق شناس با بیان اینکه از این تعداد، افرادی که تاکنون مشکلات آنها رفع شده و تامین زمین برای آنها انجام شده، ۲۹ هزار و ۱۷۹ نفر هستند، افزود: برای باقیمانده نیز در حال رایزنی با سازمان  ملی زمین و مسکن هستیم تا بتوانند زمین را تخصیص دهند.

حق‌شناس ادامه داد: غیر از ۲۹ هزار و ۱۷۹ واحد، در خصوص ۵ هزار و ۳۸۷ واحد نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با راه و شهرسازی توافق کردیم که در مجموع حدود ۳۷ هزار واحد مسکن ملی را در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حال برنامه ریزی برای ساخت هستیم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ هزار واحد کار عملیات اجرایی‌شان توسط بنیاد مسکن آغاز شده است، بیان کرد: برای نزدیک به ۶ هزار واحد نیز در حال دریافت پروانه هستیم.

حق شناس با بیان اینکه در برخی از شهرها ۸ هزار قطعه کمبود زمین برای پروژه‌های مسکن ملی داریم، افزود: تاکنون ۱۸ هزار واحد شروع شده و حدود ۱۲ هزار واحد از آنها پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته اما در مجموع پیشرفت فیزیکی آنها به ۸ درصد رسیده است.

او یادآور شد: برای حدود ۱۱ هزار واحدی که برای متقاضیان انفرادی و یا گروهی قرعه کشی کردیم نیز در حال گرفتن پروانه هستیم که کار اجرایی آنها امسال آغاز خواهد شد.

حق‌شناس یادآور شد: ساخت تعدادی از واحدهایی که توسط بنیاد مسکن آغاز شده، پیشرفت فیزیکی  مناسبی داشته‌اند که  امسال افتتاح خواهند شد و به متقاضیان تحویل داده می‌شوند.

متقاضیان مسکن ملی آورده خود را تکمیل کنند

او با تاکید بر اینکه باید متفاضیان آورده خود را به موقع پرداخت کنند، افزود: متقاضیانی که آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را پرداخت کنند سرعت اجرای پروژه‌هایشان افزایش خواهد یافت.

حق شناس همچنین بر همکاری و مشارکت مردم در اجرای به موقع طرح مسکن ملی تاکید کرد و گفت: در اجرای این پروژه‌ها سعی شده از سازندگان با سابقه خوب استفاده شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن هزار واحد مسکن ملی حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حامد کیخسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهارکرد: سال گذشته بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید و بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا‌های استان اردبیل مقاوم سازی شد.
وی افزود: امسال ۷ هزار ۵۰۰ واحد سهمیه مسکن روستایی در استان اردبیل با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل تصریح کرد: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است که بازپرداخت آن در قالب بلند مدت است.

دیگر خبرها

  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا